Friday, March 23, 2012

Negara K - Dongdaemun dan Kebab Istanbul

 

sebagai pembuka entry, layan kan je gambar awek kat atas tu ya. hahaha
aku tak ingat ni hari ke berapa. tapi weekend la.
 Wawa dan Fara ajak aku dan Erica pergi Dongdaemun.
shopping la apa lagi kan plus dorang nak jumpa kawan dorang yang exchange ke Inha University kan.
so ke Dongdaaemun la kita. 
kat sini tetiba jumpa kedai kebab Istanbul. yang penting halal la kan. perghhh! gila nak menangis makan. sedap!
nah layan gambar kebab ayam ni. gugugugu. sedap!      


then jalan2 kat situ. terjumpa la sungai ni. sungai yang famous kat Korea sebab terletak kat tengah2 bandar Seoul. kalau tak silap aku, sungai ni dulu di kambus guna tanah.then disebabkan suhu kat bandar terlalu tinggi, panas la.then dorang korek balik nak turunkan suhu. sangat jernih airnya. tapi buddy aku cakap sungai ni fake sebenarnya. dan ada dia punya power generator ke apa tah kat Seoul Forest.


pusing2 sikit kat Dongdaemun, pastu dorang ajak ke Myeongdong pulak. situ pun tempat shopping gak uh. tapi macam mahal sikit kot barang nya. 
 so disebabkan aku nak jimat, biasa lah tak berado orangnya, so aku dan Erica decided nak stay je kat Dongdaemun ni.
Fara, Wawa, Neil dan Malin ja yang pegi sana.
aku dan Erica sambung pusing2 kat Dongdaemun. sempat la aku beli tshirt I Love Korea untuk kawan2 aku yang pesan. 
Erica yang gila shopping. hahaha.
dia shopping barang-barang mekap gila banyak! aku beli BB cream ja la. hehehe.
BB cream yang berharga 4000 won bersamaan rm12 kot. ke tambah2 sikit. murah gak la.
lepas menggila kat kedai kosmetik tu, terus naik subway balik.
sampai kat Cheongnyangni station, Erica sambung beli baju dan legging.
aku pegi beli kuih ikan ni nama apa tah. sebab bentuk dia macam ikan so aku panggil kuih ikan la kan.
inti dia kacang merah. makan panas2 sedap, tapi kau nak bagi melecur mulut ke apa makan panas2 kan.


tapi hari tu memang sejuk sebab still ada saki baki sejuk. eh ye la. winter tak habis lagi time tu memang la kan. =.='

No comments: