Thursday, April 12, 2012

Negara K - Little India Seoul




sebulan sekali memang aku akan pegi ke Itaewon makan makanan halal.
eh gaya cakap macam selalu makan makanan harma ja kan.haha
means aku nak pegi makan daging lembu dan ayam la.
ingat suka-suka je nak makan ayam kat Korea ni.
macam mak aku cakap, "ayam patah tengkuk". tak sembelih lettew.

masuk je bulan April - 1hb April 2012
terus aku dan Fara pegi Itaewon.
pegi hari Ahad memang ramai la orang.
ingat nak pegi Foreign Restaurant, tapi mak aih ramai gilos orang.
aku boleh tau tu semua orang Malaysia based on gaya tudung.



dah keluar restoran tu baru aku perasan tulisan kat kaca tu tulis "SELAMAT DATANG"
nampak tu cop halal. kat Itaewon ja boleh nampak.
actually aku dah Google restoran yang jual makanan Malaysia.
sekali pegi tak ada la sangat makanan Malaysia. makanan Vietnam ja banyak. hampa!
masa tengah jalan-jalan dengan Fara nampak 1 kumpulan macam orang Malaysia
tengah sibuk mulut potpet potpet, tetiba dengar ada orang bagi salam.
terus kami dua orang pusing belakang then nampak salah sorang daripada group tu senyum
tapi kitaorang dah terkedepan memang macam awkward pulak nak patah balik kan.
so senyum balik la sambil jawab salam.


muka lapar. makanan datang lambat pulak.grrr


muka Fara pun lapar jugak. hahaha



ni apa tah namanya. cicah dengan samosa. sedap.

ayam tandoori.nyumnyum

samosa yang dah tinggal rangka

kari sayur campur dan kari ayam. slurrrp!

itu roti apa ea?

Lassi. minuman yogurt India. sedap woooh! aku dan Fara minum sikit2 ja takut cepat habis.


waitress tu tengok kitaorang stay lama kat situ,,terus served air teh. 
lepas makan,solat Asar kat Masjid
terus pegi National Food Mart cari barang makan.
beli ayam,tiba-tiba nampak tempe.
bersinar-sinar terus mata aku.
ahhhhhhhh!!!! ada tempe kat Korea!!!!

No comments: