Wednesday, May 23, 2012

Negara K - Dream Concert

As salam.
12 Mei hari tu buat pertama kalinya aku pegi concert besar-besaran punya
yang kat Yeouido tu tak termasuk besar punya ya.
aku tak tau pun pasal konsert bagai ni. almaklum la...... 
tapi aku tengok Eida dok bising-bising kat Twitter kan.
so aku tergerak la hati nak tanya. acece. tergerak la sangat padahal kak nam kan. huk

then dia cerita la pasal Dream Concert ni dan tiket dia 5000 won ja!!!
bersamaan RM15 ! mana nak dapat bhai. konsert Kpop RM15
laju je la tanya macam mana nak beli tiket dia
tambah-tambah dok kat Korea everything online.
kena beli tiket online. dah la laman web tu semua bahasa Korea. memang la.
dengan masalahnya lagi . ye la bukan aku sorang ja yang nak beli tiket tu.
dan mengikut sejarah, rakyat Korea sangat cepat! segalanya nak cepat dan cepat!
nak kena compete dengan depa lagi nak beli tiket tu. pergh!
aku try nak beli dari pukul 8 malam waktu Korea sampai ke 12 tengah malam
tak berjaya! hazab ok. last-last aku minta tolong si Simon oppa ni la.
nasib baik dia baik hati nak tolong. last-last dia pun nak join.

dia la yang beli tiket tu.
dalam masa 5 minit settle dia beli tiket tu.
5 MINIT ja weyhhh!
yang aku habeh banyak masa nak beli tu. adeh!
memang la. orang Korea memang cepat. undeniable.
nah tengok gambar dulu. nanti aku cerita lain. :D

konsert ni kat Seoul World Cup Stadium. so ni depan dia la.
dengan mek Eida. peminat 2PM ni. bukti? tu light stick 2PM. walaupun bukan yang official punya. :p

Cassiopeia!!! Red Ocean

aku punya tempat kat KARA. =.='
aku tak minat KARA. tapi terpaksa duduk.
masa Simon oppa tanya kat aku nak pilih seat mana kan. mana la aku tau dorang dah agihkan seat ikut fandom
aku bantai je la pilih seat yang clear and rasa dekat dengan stage. senang nak tengok.
dah terlambat bila aku tau pasal ni. T.T
terpaksa la pegang belon KARA walaupun mata asyik tengok Red Ocean tu je.
oh aku tak teringat nak pakai baju merah. pastu ada orang bising kata Cassies tapi tak pakai merah pun,
then dah lama tu baru aku teringat aku pakai kasut warna merah. nak ja aku angkat kaki tunjuk kasut merah kat muka dia. eh?


KARA

sebelum start konsert.


yang kuning tu aku tak ingat fandom apa. Infinite kot.

barisan artis yang perform malam tu.

2PM fandom. apa nama eh? tak ingat la.

bunga api as a highlight and closing for this event.
2AM
opening semua artis nyanyi lagu Balloons!!!
lagu DBSK tuh! tapi DBSK tak nyanyi sekali. T.T
tapi tak pe. still berbunga hati. pom pom pom!

2PM ! Chansung! Wooyoung!


le ticket

yang lampu hijau tu aku rasa 'TVXQ' aku dok tepi tak nampak sangat.

saja nak eksyen light stick si Eida ni. hewhew

4 Minute

TaeTiSeo

Ailee! aku minat suara dia. ala-ala huskey gitu. lagu dia yang femes - 'Heaven'

A pink. tak minat.

B2st

B1A4

ni waktu closing.


Davichi

Boyfriend. Artis first yang perform. biasa la yang tak femes sangat akan buat opening. eh?

B2st. again.

Infinite

Exo K

apa tah nama dia ni. Kai ea? masa ni Exo K perform lagu Sorry Sorry
Kara

Mblaq
nampak sangat muka excited nok. tapi gambar ni cantik. terpaksa la upload. hewhewhew. :p

Mblaq

le MCs . Taecyeon, lepas tu lagi dua aku tak ingat nama. hahaha

Rania. waktu depa perform sedih sebab tak ada sapa sorak.

Secret
A pink perform lagu Nobody kot. ke Tell Me? ntoh



Sistar

TaeTiSeo again. iya iya ja kata SNSD padahal depa 3 ja. cait! *tetiba emo*

T-Ara


Teen Top




DBSK perform! as a closer for the concert. dah nama pun King of Kpop kan kena la jadi yang last perform.waktu ni memang aku dah jerit macam orang sawan dah. baru 2 orang. kalau cukup 5 orang, adoi! penat nak sebut nama sorang-sorang. hahaha!
Yunho oppa! hensem dia sekarang. bertambah-tambah.
Changmin oppa!











dorang perform lagu Keep Your Head Down and Rising Sun.sedih dengar lagu Rising Sun dua orang je nyanyi
tapi kan aku rasa fanchant Cassies la paling gempak.
bukan aku nak puji sebab aku minat depa. tapi memang betul
sekali Cassies buat fanchant fandom lain senyap.
tak berani nak menyampuk padahal before tu macam ada battle la antara fandoms
so Cassies senyap je mula-mula. lepas tu hah hambek!


konsert habis dalam pukul 10 lebih la.
then terus balik. kat subway mak aih punya la ramai manusia!
aku sampai dorm pun dah nak dekat pukul 12.
tapi kesian budak-budak Inha sebab ada setengah dari depa tak dan nak masuk dorm
so terpaksa tidur kat fakulti.
dorm depa strict sikit. dorm aku ok la jugak walaupun kena masuk before 12 kan.
aku balik nak dekat pukul 12 pun ramai je ada kat luar. baru keluar joging pun ada. =.='

No comments: