Friday, May 18, 2012

Negara K - Yeoju Ceramic Festival


dah beberapa minggu punya kisah baru nak buat entry.
huhu. nampak sangat pemalas nak menaip.
kali ni cerita pasal aku pergi Yeoju Ceramic Festival
wahhh! nampak macam artistik sangat kannnn.
padahal. =.='

saja je la teringin nak pergi sebab nak tengok gak ceramic orang korea ni macam mana kan.
lepas tu disebabkan aku ada oppa sorang ni yang minat seramik bagai ni. 
terpaksa la pergi kot kot la boleh beli benda buat cenderahati kat dia ke. hahaha

so Simon  oppa plan benda ni. kena bayar 20,000 won
sekali dengan lunch,dinner dan pengangkutan bas. ok la tu kan.
bawak keluar duit beli-beli barang je.

ni muka budak-budak exchange yang pegi sekali.

matahari pagi.


sebenarnya kan selain pergi ke festival tu kan
kitaorang sepatutnya pergi Korean beer factory
tapi masa on the way nak pergi tu,
punya la traffic jammed tak hengat
so kalau nak pergi jugak, masa perjalanan bertambah 2 jam
sebab tu la kalau tengok ramai je budak-budak western pergi.
padahal diorang ingat boleh minum-minum.
tak ada maknanya. hohohoho!

so instead of pergi beer factory tu, dorang plan nak pergi Premium Outlet
ni macam satu kawasan yang jual barang-barang branded tapi ada sale.
hari- hari sale la kat situ.
even ada sale pun tapi still mahal! T.T
sedih je. tapi aku borong la jugak baju untuk anak-anak menakan aku tu
sebab murah lagi dari barang orang dewasa! grr

Nanta Performance

one of ceramic




kat pintu gerbang festival

lepas lunch kat R&R versi Korea,
kitaorang terus pergi Premium Outlet.
dalam pukul 4.30 petang
terus gerak pergi Ceramic Festival tu.
so kitaorang spend masa sampai pukul 7 petang.
then gerak balik.
aku ada la beli something untuk oppa aku kat Malaysia tu yang minat sangat seramik
aku berjaya buat dia jeles! hahahaha.
then aku beli jugak hadiah kahwin Kak Oda. dah la tak dapat pergi kenduri kahwin dia
padahal dha janji nak jadi pengapit dia. tssskkk! sadis.

Wawa

muka bahagia lepas shopping. baju baru tu. beli-beli terus pakai. :D

TC aka ketua Seoulmate team. dia ni gilos sikit. semua orang cakap macam tu bukan aku saja. haha

depan tu maskot festival.


air pancut. seronok budak-budak tu main air.


masa ni booth dah nak tutup

Fara buat pasu! aku tak jumpa tempat buat sendiri pasu ni. so diorang je la buat. sedih! aku baru plan nak buat mug lepas tu lukis muka aku. =(


masa untuk menconteng!

dengan Erica!

3 kali aku datang kedai tu. tapi beli la barang kan dah banyak kali pergi.



Premium Outlet. ni sebahagian brand yang ada.

sebahagian kedai kat Premium Outlet. ada lagi kat bawah. konsep dia macam tu la.

dalam festival

dinner! kat sini kedai roti yang famous ada lah Paris Baguette. Perancis tuh!



kat R&R versi Korea. Yeoju tu dekat dengan tempat Air Force sebab tu tetiba ada jet kat situ. tapi tak nampak pun oppa oppa Air Force??? *larikkkkk!*

dengan maskot Air Force. huuuuu~~~
on the way dalam bas,
aku bersembang je dengan Erica.
macam - macam cerita keluar.aigooo.

No comments: