Thursday, May 31, 2012

Negara K - Akhirnya makanan Malaysia!

Friendship Fair anjuran Hi Seoul!
aku dapat tau fair ni pun lepas Wawa bagitau
then aku dan Erica nekad nak pegi bila tengok kat poster tu ada nasi lemak,sate,roti jala, air bandung,
nyumnyum
Eida overnight kat tempat aku sebab budak-budak Inha plan nak pegi Nami hari sabtunya
tapi last-last cancel. so pegi la sekali dengan dia sebab dia pun nak balik kan.

mula-mula singgah Dongdaemun dulu sebab Eida tak pernah pegi lagi
jalan-jalan cuci mata jap.
then gerak terus pegi sana. dekat City Hall
keluar-keluar subway station je terus jumpa
kawasan besar macam padang kat tengah-tengah bandar
then dah nampak booth banyakkkkk gila!
lepas tangkap gambar sepam dua *ok tipu banyak jugak gambar*

gigih la cari booth Malaysia
dah jumpa tapi tak ada makanan pun!!!!
pegi la tengok apa ada kat booth tu
then dorang yang jaga booth tu pun students Malaysia jugak
dorang kata ada lagi satu booth hujung sana.
so mintak diri dulu lepas tangkap gambar
*tangkap gambar lagi* hahahha
terus gigih cari lagi satu booth



muka tak sabar nak makan tapi kena tangkap gambar pulak.

sate dan nasi impit

 budak-budak Inha

another budak-budak Inha
lepas jumpa terus beli makanan
makan terus la. mengidam lama dah.
rasa fully Malaysia!!!
dengan beras dari Malaysia
rasa sambal Malaysia
sate Malaysia
Kuah kacang Malaysia
i'm proud to be Malaysian!!!!

dah lepas makan, jalan-jalan situ
jenguk-jenguk booths lain
tapi aku tak ada perasaan pun nak makan makanan dari negara lain.
nasi lemak dan sate dah cukup untuk aku. hohhohoho
sementara nak tunggu yang lain-lain sampai
kitaorang masuk Dunkin Donut dulu
chillax, minum-minum air dulu
sebab angin kat luar punya laaaaaa kuat!
nak melayang nok!
perarakan masuk kontijen negara lain







tak tahu la ni model ka atau Miss Korea. memang cantik depa ni. aku berdiri sebelah depa jatuh tersungkur terguling kalah.

yang ni pakai Hanbok pulak.


tengok-tengok sebelum balik terjumpa booth yang bagi pakai baju-baju tradisional negara lain free.terus pakai. aku baru sedar baju yang aku pakai tu saiz budak-budak. *batukbatuk*

antara yang jaga booth. orang Borneo. geng Erica la ni. XD

ni stage nya. tak ada artis perform. sedih.




even panas, ramai gak yang lepak kat tengah-tengah padang tu. sini walaupun panas, dok bawah panas pun cool lagi. kalau kat Malaysia dah cabut lari dah. ala-ala puteri lilin gitu. ahaks

tengah ajar orang-orang Korea main congkak

sapa dapat masukkan duit syiling dalam kotak kat tengah-tengah tu akan dapat hadiah. aku tengok ramai je tak berjaya. aku rasa ni salah satu dorang nak kutip derma ni. cool kan?

Capoiera


lukisan

aku suka tengok dia ni. muka pure Korean. cantik sangat! baju hanbok yang depa pakai pun macam dah lalui transformasi. agak-agak kalau buat baju kahwin ok tak? hahaha. aku dah pesan kat Erica soh pakai baju kahwin macam ni. nasib baik dia pun ada pemikiran yang sama. kahkahkah!

nasi lemak. 5000 won bersamaan rm15. T.T bapak mahal! negara lain jual murah je tau dak! grr grr
gambar penutup. with my oppas. ihik.

No comments: