Saturday, March 24, 2012

Negara K - University of Seoul (UOS)

entry kali ni aku nak tunjuk serba sedikit persekitaran aku sekarang.
perghhh! ayat BM aku makin mantap sekarang.hakhak
nak tunjuk sikit University of Seoul.
jom tengok!

gigih beli pujuk Fara soh beli jugak semata-mata gambar kesayangan kat tin tu. ye la buy 1 free 1 kan.harus simpan bawak balik Msia. kenangan tu! hakhak

Roti potong Korea. tak ada Gardenia , High 5 kat sini. =(

buku teks aku kat sini. alololo comel nya sebut buku teks. yang kecik tu buku nota. kiut khennnn.

aku sewa hp kat sini.memang ada disediakan untuk exchange student. sewa akan ditolak melalui kredit. nak call Msia kena ada International Calling Card.baru la murah sikit. orang2 kat korea ni tak main la hp cikai. hp yang aku guna tu tahap paling low la. orang kat sini guna smartphone je. =.='

air coffe milk dari vending machine. harga 150 won ja. bersamaan 40sen kot duit Msia. murah lagi dari air vending machine kat library UM. zzzzzz..

buah strawberry pun murah ja. ni yang Erica bagi kat aku. ye la buah strawberry yang Fara beli dia tak sempat makan puas-puas sebab kitaorang perabih. hahaha. terus dia beli. buah epal tu sebijik 990 won bersamaan RM2.60 kot. lebih kurang la. mahal kan? tau tak pa.

fast food company kat dalam UOS ni. W.E.B. yang boleh dimakan shrimp burger je la. yang lain semua ayam dan daging. nasib baik ada gak yang boleh dimakan. kalau tak makin sadis aku dok sini. tskkk!

antara minuman2 yang dijual kat mart dalam dormitory. semua brand yang tak pernah tengok kat Msia. 100plus pun tak ada. tadi aku belek-belek baru perasan ada pepsi dan coca cola. =.='

Starbuck pun ada air dalam tin ok. kat Msia tak dapat nya nak jumpa benda tu.

ni minuman dalam kotak. semua jenis susu pelbagai perasa. perghh!

aku datang sini baru aku tau Hershey's ada air kotak jugak. aku ingatkan coklat je. haha

cold coffee jenama Barista. first time dengar. tapi aku tak pernah try. tunggu berado dulu la. kehkeh
ni Humanities Building. aku punya kelas semua kat bangunan ni. bilik yang sama pulak tu. memang tak berkembang mata la.
ni kat dalam mart. tengok la banyak tak banyak brand ramen kat sini. aku rasa ramen ada makanan ruji kedua kat Korea ni. sumpah banyak dan besar dan murah. tak macam megi kat Msia. megi cup dia kecik ja. tak kenyang perut. tapi yang tu semua tak boleh la aku makan. tak halal. =(
ni dari luar dorm. tingkap bulat2 tu adalah dorm pompuan. yang laki hujung sana, tingkap petak. tak ada nya banyak2 blok macam hostel kat Msia. dia sambung direct ja 1 blok.
ni bahagian bawah dorm. disebabkan still sejuk terketar, memang tak ada la orang nak melepak kat situ. tak tahan sejuk. brrrrr!

orang yang tengok semua jeles aku dapat datang sini.
tapi korang tak tau apa cabaran yang aku dan kawan-kawan aku dah lalui.
ya still negara sendiri paling terbaik. no doubt.
but still dok negara orang buat kita berpikir dengan matang.

No comments: