Tuesday, April 16, 2013

Yakult Trip

Assalamualaikum~
2hb April before mid sem break start, kitaorang ada trip pegi Yakult.
wahhh macam budak-budak sekolah punya trip kan, dah la naik bas sekolah warna oren tu.
pergi Yakult under subjek Bacteriology II, pimpinan Dr Annie yang lemah lembut gemalai.
since masuk UM tak pernah pun pegi trip mana-mana,
aku tengok senior aku semua ada je pegi merata-rata lecturer bawak.
time batch aku, tak ada trip apa-apa pun. sadis gila.
nasib baik aku ambil kelas dengan adik-adik junior. merasa la juga kan. hahaha

the girls.
dapat free yakult 1 botol. dah la kecik je. mana cukup kot 1 botol tu jek, terpaksa la beli. time ni tengah tayang video pasal yakult. muka laki kat belakang tu asyik dok interframe je. menyampah gak tengok kadang-kadang. hahaha

the seniors. abaikan.
gerak dalam pukul 11.30 pagi macam tu la.
Kak Mira sweet gila bake muffin untuk kitaorang.
nyummnyummm!
pastu banyak jajan dia bawak. coklat cadbury la, vochelle la.
penat aku nak habiskan. *Kak Mira tak suruh pun habiskan, tapi dah dasar kuat makan nak buek camno ye dak*
oh kilang Yakult tu kat Seremban. ada la dalam sejam macam tu perjalanan.
Amni punya la yakin kilang Yakult tu kat Serdang. malas nak bertekak aku iyekan je.
sekali sampai kat Seremban, dia sendiri terkejut, "eh kita dah sampai negeri sembilan!"
=.=' kawan sapa la ni..... hahahha.


Hasil borong



kitaorang empat orang punya kerja, ok terutamanya kami 3 la kan, tolak Kak Mira
asyik bercamwhore je. sampai lecturer nak tolong tangkap kan gambar la sebab kesian tengok kitaorang gigih nak tangkap gambar, padahal guna front camera hp je.

vanila muffin

ingat Yakult punya product susu kultur tu saja ke? kemain kau ada jugak megi okay. hah kelas kau mariaaaa.



kosmetik pun ada. hah kau ado??
dalam bas pun boleh jadi keja.



adik-adik junior before taklimat start
mati-mati aku ingat kilang Yakult ni besar tau.
rupa-rupanya kecik je pun.
pekerja pun tak ramai sebab everything guna machine kan.
pekerja just observe machine tu la kot-kot la ada masalah ke apa kan.
tapi memang dorang punya apply prinsip-prinsip HACCP betul. dah siap packing semua baru la ada manusia sentuh barang Yakult tu. memang sterile dan 100 % bebas kuman. 


No comments: