Sunday, May 29, 2011

entry bebelan.

Assalamualaikum.

dah nak dekat 3 minggu cuti. dok kat rumah. tak buat apa-apa.
kemas rumah,masak,tengok tv. tu je la kerja aku.
nak cari kerja pun tak ada mood lagi. tak pa hold on dulu.
mungkin lepas habis kerja-kerja menghadiri kenduri kahwin BFF dan sepupu kot baru rasa nak cari. ngeh.

sekarang ni dah jarang update sebab busy mengenai hal dunia yang tak habis-habis menaikkan harga barang. ke Malaysia je? heh. semua barang nak naik. naik la nak naik sangat. puas hati tengok rakyat melarat ye. orang-orang besor makin 'besor' perut. heh.

hidup kadang-kadang perlu bersendirian. kena duduk sorang-sorang. bukan sebab nak jauhkan diri dari orang. tapi nak berfikir pasal apa yang sudah berlaku,yang sedang berlaku, dan yang bakal berlaku. membaikpulih benda yang dah berlaku, berbahagia dengan apa yang sedang berlaku, dan merencana yang bakal berlaku. dalam sesaat ke hadapan, kita tak tau apa yang akan berlaku. mungkin saat ini kita bergembira, satu saat ke hadapan kita menangis. jadi persediaan amat diperlukan agar kita tak terus jatuh terduduk.

kadang-kadang kita terpikir. kenapa hidup kita tak pernah dapat apa yang kita nak. kenapa kita tengok orang lain senang je dapat apa yang diorg nak? sebab diorang amat bertuah. ini tak bermaksud kita tidak bertuah tetapi sesetengah orang, Allah suka menguji dengan dugaan yang banyak. jadi orang itu lebih bersedia. bersedia menghadapi sebarang kemungkinan dan bersedia menjadi kuat andai ada badai datang melanda. =) ribut petir datang tak kira masa, tanpa dijemput. kitalah yang kena bersedia. hidup kena sentiasa bersedia. jangan terlalu bergantung kepada manusia, sebab kadangkala manusia tak kan ada untuk kita. tapi satu kita kena tahu. hanya ALLAH yang ada dengan kita. selalu ada. akan ada.




Notis: hidup mesti berani terima kenyataan.

1 comment: