Friday, November 18, 2011

merungut je lebih

Assalamualaikum! hik.*buat muka comel*

dah nak sampai sebulan aku tak update blog ni kan. since masuk 2nd year memang aku super duper busy yang hamat. tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata. busy dengan lab, busy berjalan ke DK yang jauh gila macam panjat Gunung Kinabalu turun lepastu panjat balik tiap-tiap hari. ye TIAP-TIAP HARI! dua hari habis kelas malam. pergh! pergh! gila la. memang betul-betul student U la macam ni.

masa 1st year dulu rilek je. habis kelas dalam tengah hari lepas tu online 24 jam. heaven je rasa. sekarang ni rasa macam nak meninggal. hantuk kepala kat dinding 800 kali nak hilangkan stress tu pun tak hilang-hilang jugak.ok tipu ja tu tapi serius memang stress. ohmai! so adik-adik sekalian jangan la ambil course Microbiology ye kalau adik-adik semua nak hidup senang-lenang tak ada lab. iye budak-budak Microb dan lab memang tak dapat dipisahkan. semua subjek ada lab. so tiap-tiap hari memang kena bertapa dalam lab, dah kena masuk lab konpem la ada report nak kena buat. yang tu lagi rasa macam nak terjun dari Niagara Falls sebab gila banyakkkkkkk nak kena buat report. lepas tu semua subjek yang baru, macam jakun gila la,dengan terms yang baru,nak faham nya lagi. perghhh! korang cuba kira banyak tak word gila aku tulis?? haaa memang nak gila aku. haha.

eh Astagfirullahalazim. tak baik merungut ok. so adik-adik jangan ikut perangai kakak sorang ni ye. *eceece mentang-mentang dah jadi senior panggil akak la ye.haktuiih!* kalau tak busy,tak buat keja boring pulak kan. semua tak kena. tapi kan untuk adik-adik, course Mikrobiology ni sangat best sebab kita belajar benda-benda halus. bukan ilmu hitam tapi microorganisms. seriously its very interesting. sangat-sangat. belajar benda hidup memang best sebab benda ni sentiasa hidup. eh? apa aku cakap ni. ala korang paham-paham je la maksud aku ni. malas la nak elaborate.

aku ingatkan aku dan coursemates aku ja yang rasa macam ni. rupa-rupanya seniors aku pun sama jugak. memang budak-budak Microb betei. sebab tu la aku selalu motivasikan diri aku sendiri. tak da kejayaan yang datang bergolek menari Hawai, mesti kena ada jugak lautan berduri yang kita kena rentas. kalau kita rasa kita susah gila belajar, ada lagi yang lagi susah dari kita. so kena banyak-banyak bersabar dan yang paling penting kena letak passion dalam diri untuk belajar. itu ja. ok selamat beramal dan renung-renungkan!

=)

No comments: