Wednesday, December 28, 2011

bila tak sedar diri

tudia tajuk entry, sentap hati mak nak! hahha.
hari ni aku membebel je. nak relaks otak jap lepas study ni. almaklum la nak exam la katakan.
tadi kat FB aku tengok practicum-mate aku waktu kat matrik aka junior aku post kata dia nak bertunang insyaAllah hujung tahun depan. tahniah Ayu!
aku terpikir, hari bertambah hari, dah makin ramai orang yang aku kenal berkahwin @ bertunang. yang muda lagi dari aku, yang sama umur. kawan-kawan aku semua.
tskkk! terasa diri tua dan tak laku. padahal muda lagi walaupun kalau ikut zaman dulu-dulu, umur macam aku ni dah masuk dalam golongan anak dara tua. *sentap lagi hati mak nak*

tu la kadang-kadang aku lupa yang aku ni dah masuk 21 tahun. bila tengok perangai Ya Allah macam budak-budak bila dengan kawan-kawan  tapi sebenarnya dah boleh jadi mak budak ok.
ya memang susah nak terima realiti. realiti memang pahit.
but now aku rasa even aku macam sometimes perangai sengal terlebih macam budak-budak ke apa,
tapi aku punya pemikiran dah semakin matang. ceaaaa. puji diri sendiri matang! hahaa
fikir benda-benda yang perlu je. hal remeh temeh tolak tendang sepak jauh-jauh.
dan semakin lama, Alhamdulillah makin berubah ke arah kebaikan. insyaAllah. =)

baru-baru ni aku tengok gambar kawan kelas aku masa sekolah menengah dulu, dia ambil course pendidikan, so dia jadi guru ganti jap masa cuti 4 bulan dulu.
aku tengok gambar dia dress up like a teacher, dengan nametag, handbag bagai buat aku terkejut.
'oh kita dah masuk 21'.
rasa macam baru ja aku habis sekolah menengah, ponteng kelas, bergelak-ketawa dengan dorang semua, buat benda-benda bodoh.
now semua dah ada hala tuju hidup masing-masing. makin berjaya dan berjaya. InsyaAllah.
serius aku agak terkejut dengan keadaan sekarang. ala-ala culture shock gitu haa.
ye la cukture shock dengan umur sendiri. =.='

tambah-tambah tengok kawan-kawan yang ramai dah kahwin. serius aku rasa macam 'damn hang kahwin awal dari aku! '
rasa macam anak dara tua je.hahhaha.
tapi well tu kan jodoh dorang. instead of that, i'm really happy with them.
alhamdulillah dorang dah jumpa soulmate dorang.
aku doakan yang terbaik untuk korang.

jap aku terpikir, macam  ni ke perasaan perempuan yang berumur late 20's? rasa macam sedih sebab tengok kawan-kawan semua dah kahwin?
perghhh! aku baru early 20's ok tapi dah rasa sedih-sedih tengok kawan-kawan dah kahwin.
apa kejadah aku ni? hahaha. serius gelong.

tahun depan umur aku dah 22 tahun.
weyh!!! 22 dah weyhhh!
tapi tu la. nampak tak macam 22.
hati maintain muda, berbunga-bunga bagai.


2 comments:

tiqa ab said...

au tunang bukan hujung bulan dpn ke??? huhuh. classmate aku yg majo mude setaun dr aku dok ingtkan je lg bp ari aku nk 22 dh. tension! aku sonok tgk org dh nk kawen laa ape. aku mgkin 25 n keatas. aku nk jge adik2 aku dulu as aku grad pon time aku 24. ko grad awl so,xsbr nk g knduri ko!!! xyah nk rse tua sgt! kite mude ag beb!!!!! lol :D

laila latif said...

aku grad sama dengan kau la tiqa. 24. mmg xla nak kawen awal. nak kumoul duit dulu, beli keta,umah sebijik dulu.hahhaa