Tuesday, January 14, 2014

Bukit API didaki

Assalamualaikum wbt.
Salam Maulidur Rasul. Meh selawakt dulu - Allahuma Solli 'Ala Saidin Muhammad Wa 'Ala Saidina Muhammad

Entry kali ni nak cerita pasal aktiviti hiking. gituuu.
hiking sangat padahal panjat tangga ja naik bukit.
tapi disebabkan naik bukit, kena guna perkataan hiking. hmmpph!

Last minute text ajak pegi naik bukit API. kat dalam UM jugak.
aku dah la baru plan nak bangun lambat esok hari nya tu. biasa la Ahad kan.
walaupun esok tu ada exam.
tapi last paper, momentum memang kureng sikit. hahahaha
aku  dengar jugak orang dok naik bukit ni. 
ingat kena masuk hutan belakang tu, betul-betul hiking la kononnya.
tengok-tengok tak payah nak teruk-teruk redah hutan. 
panjat ja tangga. tapi penat gak oih.
budak-budak ni yang pernah panjat Batu Caves pun kata yang ni lagi penat.
lutut aku dah rasa sengal-sengal dah. dasar tua. cehhh!


macam ni ja bukit tu. kena panjat tangga ni.
depa ajak nak pi tengok sunrise. konon.
gerak pun dah nak pukul 7.20 pagi.
memang dah sunrise dah pun.
tak kira nak pegi lagi sekali. nak tengok sunrise cantik punyaaaaa. 

ni la sebab kenapa sejam jugak dok dekat atas tu. sesi bertangkap gambar. 7 orang yang pi. sorang nak ambil lebih 10 keping, darab la dengan 7. =.='

Ieka Syiqeen Laila



time kami sampai pun dah ramai orang kat atas tu. ada yang nak turun dah.
memang last-last tinggai kami ja la kat atas tu.
dok buat photoshoot session. kemainnnn. hahaha

Diva sangat muka hang fatan. puihhh!

cantik gak gambar ni. atas batu. tiba-tiba background menara pucuk rebung TM dan bangunan-bangun tinggi melangit. boleh nampak KLCC dan Menara KL jugak dari atas ni.

tak payah la eksyen sangat Sheeqal. nak naik atas tu pun semput kemain. ni gambar sebelum tragedi  ye. whahahahhaa.

semua dah habeh panjat. relaks sat tangkap gambaq dulu ye .

Mulut tu Boboy.. mulut tuuuuu.. XD  style kan gambar ni. macam kungfu panda punya gaya.

with them.


semua pakat nak tangkap gambar lompat-lompat. gambar lompat perempuan tak boleh tunjuk. bahaya. whahahaa.

boleh buat cover photo untuk video fitness diketuai abiang godang patang.

muka bahagia macam dah tawan gunung Everest. 

on the way turun. tengok dah panas dah. berpeluh-peluh.

on the way naik. baru nak start panjat tangga. muka masih segar bugar bahagia.

nampak la adventure sikit gambar ni kan. nak pegi kat side sebelah. situ lagi cantik.

dengan Ieka. di-photobomb-kan oleh Fatan. excuse muka tak mandi pagi. sempat gosok gigi je. lagipun nak berpeluh-peluh gak kan. so tak ada hal kalau tak mandi pun. ngehngehngeh

aku suka gambar ni. yang lawak nya. gambar aku bergabung dengan gambar Ieka. badan aku tapi kaki Ieka. XD

Master of Yoga achievement unlocked! power tak aku snap gambar ni? *muka bangga*
lepas tu kan tiba-tiba Boboy buat satu gaya ni.
then semua orang pun dok try buat.
kalau try buat je tak pa. ni siap nak tangkap gambar bagai.
sorang-sorang ambil turn. =.='
tapi tak boleh lawan sorang lagi yang buat juga gaya ni tiba-tiba bunyi "prakkkk!!!!"
.......................................................................................
semua tergamam sesaat. lepas tu memang kena bantai gelak la.
whahahahahha!
aku tau kau akan jumpa blog aku ni dan kau akan baca. nanti balik rumah jahit ye. :P

Ieka dan Boboy je yang nampak meyakinkan. yang lain semua hancuq!

dah final year baru nak pegi. booooooo!
tapi takpa. at least pegi jugak. whahahhaa.
aku ni suka aktiviti adventurous macam ni.
tapi sebab aku cepat penat. stamina tak kuat uols.
malu la kite kalau tiba-tiba penat orang lain dok steady lagi kan.
tak macho ar gitu. wkwkwkwkwk
Fatan dok bising-bising ja, "uihhh Laila macam budak Palapes weyhhh!"
=.='

so aktiviti terakhir bersama-sama so-called anak-anak aku kat UM ni.
depa dah final sem. dah habeh belajaq dah pun.
sem depan dah tak ada. ramai kawan-kawan rapat aku tak ada sem depan.
aku pun sebab extend satu sem, hari tu pergi exchange kan.
tapi takpa. semua benda berlaku ada hikmah.


Salam Maulidur Rasul semua.
Assalamualaikum wbt.

No comments: