Sunday, January 12, 2014

Hello 2014~!

Assalamualaikum wbt!
dah hari kesebelas pada tahun 2014. 
baru terhegeh-hegeh nak buat ala-ala throwback. 
asalnya tak nak buat. tapi tengok orang lain buat macam best jeeeee. so tengah tak buat apa-apa ni kan meh la kita buat.
exam tak habeh lagi, tinggal satu paper je lagi. hari Isnin nanti. my Boss dah habeh paper diaaaa. untunglaaa. selalu habeh awal dari aku ohhh! tak sempat aku nak berlagak depan dia exam aku habeh awal. sobsobsss!

ok jom la kita susuri apa yg terjadi tahun 2013. rasa tak banyak sangat jeee sebab busy kan student uols. selalu study je tak ada pegi mana-mana pun.whahaha. kalau ada pun jarang tangkap gambar sebab tak ada smartphoneeeee. *alasan*
gambar tak ikut susunan tarikh ye. malas dan tak ingat dah tarikh bila amek benda ni. almaklum la kisah tahun lepas. hahaha.
4 stooges. empat orang merempit naik moto nak pegi tengok teater kat Panggung Eksperimen. First time woih tengok teater dalam UM. sebelum ni tak pernah tengok punnnn. hahahaha.
Teater citer Igal si Merak Tua. berbakat betul pelajar-pelajar UM ni ye. :D


dah Final Year baru ada kesedaran nak tangkap gambar kat situ. rugi gila tak tangkap gambar depan tu dari tahun 2010. boleh buat koleksi. tengok perubahan muka dan badan yang turun naik turun naik ni. sobbbs. 

My new babyyyyyy! ok bukan anak aku. anak Kak Ngah! awal sebulan ni. sepatutnya due Januari 2014. keluar December 2013. tak pa la janji sihat semua. oh it;s a girl! 

dengan my gorgeous seniorsss! rindu dengan dorang. lama tak lepak sama-sama kat Kak Long Town. lols. Introduce Abg Kam (kiri) dan Karem (kanan)

another senior Naddy! pakai heels, kemetot teruih aku. sobsosbsss. oh sebelah tu Tauke kumpulan Jambu.

kitaorang berkumpul ramai-ramai sebab nak celebrate Ain konvo hari tu! Ain yang comel lote, rendah-rendah sikit. nampak dia tinggi dari aku? opkos la sebab pakai heels! T__________T

pegi PD untuk Marine fieldwork. nasib baik tak sunburn kulit kite. yay! dengan Ziela dan Henry si tutor. pagi-pagi tu jumpa aku tiba-tiba selamba dog je sound aku, "eh u pegi pantai je pun, nak mekap2 ni kenapa?" terkejut aku! bila masa aku mekap?? aku pakai contact lenses colourless je pun bedak semua tak pakai. dia ni kalau tak cari gaduh dengan aku meman tak senang hidup betul. nampak la muka dia macam sengsara lepas dapat tau nanti kitaorang grad sekali dengan dia. dia grad Master, walaupun hari tak sama. tapi still tahun yang sama. whahahhaa.

time dinner Microb hari tu. tema elegan. dah habeh elegan + ayu + tradisional dah aku rasa. lols.

time raya tahun lepas. konvoi dengan kawan-kawan sekolah menengah. acara wajib tiap-tiap tahun. tahun ni tak tau la dapat buat ke tak sebab semua dah ada komitmen dengan laki masing-masing. ni yang sedih ni. tinggal yang bujang-bujang, anak dara pingitan jeeee. sobss.

time kenduri Ada! dua orang yang diapit oleh aku dan Ada tu dorang punya turn tahun ni. jenuh la aku nak cari baju cantik-cantik nak pakai. haaa gitu aku yang sibuk cari macam aku pulak yang nak kahwin. kahkahkaha.

time buat praktikal kat IPPT, USM. 8 minggu yang best walaupun boring sebab tak banyak keja. whahaahaha.

Gamelan show pertama untuk kenduri kahwin. selalu time event rasmi je. ni banyak kali gak la kena main sebab PA system buat masalah pulak kan. dah la bayaran masyukkkk! alhamdulillah. ;)

my 3rd daughter Izzah!!! dah tunang dah. alhamdulillah. langkah bendul uolssss. :P

time Dinner Kolej. semua dinner yang aku pegi tahun lepas, semuanya recycle je baju. senang hidup. pandai-pandai la kau nak style kan baju tu bagi nampak vogue de vass sikit. XD

Anak-anak balik kampung atok dorang. lols. ni time kenduri kahwin Kak Ngah. semua turun kot. terharu iols. 

lepas tu bawak la dorang pegi jalan-jalan kejap kat Penang. bawak naik bukit bendera, pegi makan nasi kandar line clear.

Yakult Trip dengan adik-adik junior. 

Alhamdulillah dah selesai amek kursus kahwin. kahwin nya tak tau bila. takpa kita prepare je dulu. senang di kemudian hari. dengar kata nak buat seminggu pulak ea kursus kahwin. my Boss harap tabah! :P

gi sokong Mira time FESENI. menang nombor dua untuk dua-dua kategori- Nyanyian Melayu dan Nyanyian Inggeris.

Ayin mengidam makan steamboat. lincah gerak pegi Johnny;s Restaurant dekat OU. merempit naik moto. gigih!! XD

sambut birthday Boboy!

first time derma darah dan lepas syarat untuk derma darah. sebelum ni tak pernah lepas nak derma sebab Hb rendah. sekarang pun sama. sekali tu je aku boleh derma. sobsosbsss.

outing dengan Kak Jun! lama tak nampak diaaaa. hehehehe

lepas lunch, terus pecut pegi Chatime sebab cuaca panas siotttt! 

UOS reunion except Eida. dia budak Inha. hahaha. time ni Jayhoon datang Malaysia. intern sini. kemainnn jauhh intern. jelesss!

ur nightmare

kena screenshot oleh abam jurukamera kat DTC. 3x okay kena. scary iols. oh time ni datang sokong my Boss untuk FESENI . dia masuk pop band. tak ada rezeki, tak menang pun. takpa cuba lagi this year! jyeahhh!
kak ngah tengah debar-debar nak tunggu saksi kata sah. hiks.


UM Mock Trial. gila best!! 
tahun 2013 jugak, the first most important of course about my family. Alhamdulillah family aku semua sihat walafiat. kesihatan Mak pun dah semakin baik. Alhamdulillah. Abah pun makin bertambah "sihat" sampai Mak beli jubah pun sangkut kat perut. XD Hidup sederhana je, cukup makan pakai, tak payah nak bermewah-mewah sangat. modesty is important ;) walaupun ada ups and downs, but surely we faced it with strong and patient. Dugaan Allah SWT untuk hamba-hambanya, tu menunjukkan Dia sayang kat kita. Face it with smile even though it's hurt. there'll always be a silver lining in every clouds. so tabah! dan Kak Ngah dah kahwin dah dapat baby pun. anak sedara aku yang ketiga. baby girl! mungkin lepas ni dorang plan nak dapat baby boy pulak dan mungkin aku akan dapat anak sedara keempat. atau aku yang menyumbang cucu keempat kat Abah dan Mak? we'll see how it goes. Allah's plan is wayyyyyy better than us. In shaa Allah. okayyy nampak macam gatai pulak. wkwkwkwkwkwkwk. 



Kak Lang doakan Abah dan Mak sentiasa sihat, umur panjang, murah rezeki, diberi kebahagiaan dunia akhirat. in shaa Allah. Amin :) 
nak tergelak tengok gambar ni sebab Abah ada misai. sekarang Abah dah shave habis misai dia. hahahaha.

oh the second most important thing? tunggu.... ;)

No comments: