Tuesday, March 26, 2013

Microbiologist - to - be

 Assalamualaikum~!
hari ni last lab untuk Bacteriology II, so balik awal. yay!
macam yang aku pernah cakap sebelum ni kan, sem ni aku ambil kelas dengan adik-adik junior kan.
so memang rasa rindu membuak-buak je la kat coursemates aku yang lain tu.
dorang pun now tengah busy nak siapkan FYP sebab dah nak sampai time viva dah ni.
walaupun satu department, susah jugak nak jumpa.

waktu 1st year, kitaorang memang terasing. aku tau Amni je coursemate aku. yang lain semua tak tau sapa.hahaha
masuk second year baru nak kenal-kenal semua coursemates aku.
sempat rapat kejap untuk satu sem je, pastu kan aku, Amni, Mira dan Hazeem pegi exchange program.
terus macam jauh jap. hahaha
masuk 3rd year, baru cantumkan balik yang mana ada gap tu kan.
perghhh! gila! kitaorang punya bonding lagi rapat dari before.
sampai buat team la kira.
Team Single. Kak Mira dan Tyra je masuk Team Taken. hahahaha. dorang selalu sedih sebab terpinggir.


Dr Chai belanja KFC celebrate last class dengan kitaorang. ala-ala jamuan akhir tahun la konon kan. rasanya Dr Chai lega kot dah tak ajar kitaorang, pening kepala je dengan sorang-sorang punya perangai. haha
pergaduhan laki bini. hahahha.
best part kitaorang semua ada Twitter kan. 
tiap-tiap hari setiap orang akan meroyan kat Twitter.
dan selalu kitaorang akan buat unmention.
discuss pasal exam pun kat Twitter.
pun unmention jugak.
followers aku mesti pelik punya apa kejadah budak Laila ni tweet sorang-sorang ni. gila ke apa.
hahaha.
memang sapa yang tak follow kitaorang mesti ingat kitaorg cakap sorang-sorang.
tapi sebenarnya tak pun.
 
time ni bagi sokongan penuh kat Kak Zie sebab dia ada Literature Review presentation. first time sepanjang aku kenal dia, dia pakai baju kurung. pewwittt!

Lab Microbial Pathogenesis. dah macam masak-masak dah gayanya. fokus betul aku nak asingkan putih telur dengan kuning telur tu.

blend sayur dalam Lab Food Microbiology. nasib baik guna blender, tak guna stomacher, kalau tak jenuh berebut.

gigih kupas bawang. ok experiment time Lab Pathogenesis time tu kena paksa keluarkan air mata. gila apa. aku punya la tepek bawang yang dah ditumbuk-tumbuk pun tak nangis-nangis jugak. dok sapu-sapu la kat mata, hampeh je result. Amni je yang jadi penyumbang air mata terbanyak. hahaha

aku, Ziela, Amni, dan Erica. lepas makan durian. budak-budak Borneo tiga orang ni mengidam durian.

before exam Subjek Dr Koshi kesayangan dorang. hahahaha

time Feskum. baru habeh lab Dr Koshi. semua konon nak release tension lepas lab Dr Koshi. thanks untuk budak-budak JPA yang belanja. wkwkwkwkwk

dengan K.Zie. time ni group kitaorang tengah present untuk subjek Pathogenesis pasal Salmonella. sempat je kan dok bergambar. tapi group kitaorang la present paling santai sekali. tak ada nak stress macam group lagi satu tu. hahaha



satu team untuk Pop Quiz Pathogenesis. comel tau Dr Chai ni. suka buat pop quiz macam budak-budak sekolah.

soalan dan group lawan.

serius ye amnot? ahahhaa.


group lawan.

rindu betul nak dok satu kelas dengan dorang. buat benda gila sama-sama.
bising macam tempat tu kitaorang punya.
dorang tinggal satu sem je lagi. best betul.
insyaAllah sem depan boleh satu kelas balik dengan dorang.
entah apa la benda merepek kitaorang nak buat lagi nanti. hahaha.



No comments: