Thursday, May 27, 2010

BiLa HaTi daH HiTam

entry aku kali ni bukan pasal resipi masakan hati ayam masak kicap sampai dia jadi warna hitam ke, hati lembu ke, hati kerbau ke, hati Cali ke apa ke.. tidak kena mengena langsung.. tidak! tidak! tidak! aku nak cerita pasal hati manusia akhir zaman sekarang ni.. tak tau mungkin dah jadi trend kot baby2 yang baru dilahirkan dibuang di dalam tong sampah, ditinggalkan kat luar masjid, kat rumah orang, kena bakar dalam tong sampah, buang dalam sungai, tanam tepi sungai, n etc etc.. tiap2 hari aku baca newspaper mesti ada jer citer pasal buang bayi ni.. Astagfirullahalazim..

perlu ke aku panggil orang2 yang buang anak sendiri ni sebagai manusia??? nak panggil haiwan cam xsesuai je sebab haiwan pun pandai sayangkan anak2 dia yg comel lote tu tau ( kecuali ikan haruan yg suka mkn anak dia..huhu ) .. dah la buat maksiat sampai termengandung then suka2 hati je buang anak sendiri.. hey mangkuk korang xrasa sakit ke masa beranak dulu??? bertarung dengan nyawa sendiri nak keluarkan baby tu sampai putus satu urat then nak buang suka2 hati.. kalau xnak sekali pun xreti2 nak bagi kat rumah kebajikan ke? orang yg dah kahwin tergedik2 nak kan anak tapi xdapat tapi mangkuk2 sekalian ni dah dapat anak suka2 hati je buang.. memang la tu anak korang kan tapi sebagai warganegara Malaysia ( cewaaahhh!! ) aku bertanggungjawab untuk bersuara bila melihat jenayah yang berlaku di depan mata ( oops kat dalam paper ekk ) oleh mangkuk2 bertingkat sekalian..

aku xboleh nak judge orang but apa2 pun reason yang korang bagi, buang anak sampai baby tu mati memang satu perbuatan yang tidak berperikemanusiaan langsung.. dan tergolong dalam kes pembunuhan ( ada gaya lawyer x?? =) ) tindakan kerajaan nak kasi je lelaki yang terlibat @ senang citer la bapak kepada baby2 yang mati tu memang satu tindakan yang betul! ( semangat Laila semangat! ) kalau sama2 buat dosa, sama2 bertanggungjawab ( especially yang laki tu k ) , so kes buang baby nk berlaku ni maybe xda..

kalu dah xtahan sangat , dah gatai sangat nak kahwin tuh kahwin je la.. bukan susah pun.. xperlu la nak hantaran beribu2, beratus2 ribu, berjuta2 rupiah bagai kalau kahwin nanti bercerai gak ( merujuk kepada artis ye. opps!! terlebih sudayy ) .. yang wajib didahulukan lol..

cakap banyak pun xguna sebab bukan depa baca pun aku punya blog but aku nak luahkan apa yang aku rasa je sebab tiap2 hari citer buang baby ni masuk newspaper.. sapa sanggup tengok baby yang xberdosa meninggal dunia. dah la comey weyh, laki lak tuh.. bakal pemimpin masa depan.. aisshh~~ aku berdoa moga mangkuk2 sekalian ni dapat hidayah dan insaf di atas segala perbuatan depa dan tunggu la baby2 tu tuntut waktu akhirat nanti ye..

aku pun nk berdoa moga2 aku dikuatkan iman dari segala hasutan iblis dan syaitan ... AMIN......


Notis : tiada gambar nak upload sebab aku sendiri xsampai hati nk tgk muka baby2 yang xberdosa tu..

No comments: