Monday, May 17, 2010

sukarelawan yg suka2 jer~~

bkn la nk bangga diri kan but disebabkan aku begitu syg gilakkkk kat KMPP so aku dtg blk utk mnjadi sukarelawan @ volunteer utk Minggu Pengurusan Pelajar Baru (MPPB) pada 10/5/2010 smpai 14/5/2010.. but dah nama pon volunteer so aku kena dtg awl la kan nk prepare utk smbut kedtgn junior2ku.. mmg best gak r cz dpt jmpa blk dgn member2 n mmg happening la.. dari hari jumaat til ahad mmg quite bz la.. then Cg. Mahfuz nie mmg baek ati sgt2 n bg kitaowg keluar hari ahad (9/5/2010) kira cam outing r. nk release tension( tensen la sgt kan,huhu) n nk rest sblm nk bz keesokkannya... hahaha.. poyo giler... 1st planning nk smbut hari Ibu la kan cz kbtulan hari ibu jatuh pd ahad hari tuh.. mula2 nk g Jusco then tb2 xjd cz penat gotong-royong pg nya then kitaowg g Kailan jer ptg tuh..
fuhh,, ms nk kuar ptg tuh mmg pnuh r kereta dpn pintu pgr.. ye la kereta parents yg nk anta ank diowg dftr esok.. haha.. xcited sggh.. g Kailan mkn KFC la kan.. mmg havoc r kat ats KFC tuh dgn adegan2 yg ntahpapetah.. boleh Fieza tiba2 cakap, ehh awat french fries ni rasa macam pisang goreng?? semua orang ternganga....terkedu... pastu memang kena gelak la kan. haha. aku pun try la rasa. ada bau macam pisang goreng la. tak kan diowg guna minyak goreng pisang kot. tapi habeh jugak kentang goreng tu. haha. then pusing2 Kailan jap tros blk.. for d whole week yg plg sbuk skali of coz la fasi kan.. mcm diowg lak yg orientasi.. hhaha.. aku n Fiza relaks n kebosanan tahap melampau cz kitaowg xwat pape pon slama 4 ari.. juz bz wktu ari pndftrn jer.. huhu.. but thanks to my laptop n broadband yg mengisi kebosanan kami 2org.. so every nite mmg layan movie jer kitaowg sumer.. hahaha.. aku n Eddy layan Youtube tgk DBSK..of coz la kan.. Sue layan citer Hindustan kat Youtube.. aiyarkk!!! ngan aku2 skali terjangkit tau x..
OMG lupa nak cerita. masa tu aku,Sue dan Eddy kot tengah online dalam bilik sambil meniarap. huduh sungguh perangai. haha. tiba2 aku terasa macam goyang2 tau. ke kiri ke kanan. aku buat bodoh ja sebab sometimes memang aku pernah rasa macam tu kan. then tiba2 Sue atau Eddy tegur, ehh korang rasa goyang tak? aku cakap la, ha ah. pastu Eddy, HA'AH la weyh. ok fine aku dah start berdiri dan kat kepala otak dah pikir barang mana yang nak ambil dulu. purse, laptop, hp. Sue stil meniarap then dia cakap tak rasa pape dah. ok aku cuak gak but aku duduk la kan. penat nak berdiri. then aku rasa goyang lagi sekali tapi kali ni ke atas ke bawah. ok 3 orang kami rasa same feeling tapi this time kejap ja. pastu aku cakap, ni mesti ada gempa bumi, jap nak tengo kat Yahoo. agak2 la kan baru je rasa goyang2 if kalau betul2 gempa bumi pun tak kan dalam masa 5min terus masuk news kan. hahaha. esoknya tu aku tengok kat Yahoo memang ada gempa bumi kat Sumatera kot. so memang betul la dan bukan khayalan aku semata2. hahaha.
overall this week even cam bowink bg aku n Fiza but we still have fun with our friends here n Sue xcited gilak nk dtg blk ms MPPB PDT nnt.. well2.. my pleasure r kalu nk dtg n kalu sumer nk dtg like b4 ag best!!!! neway diz is my 1st experience jadi volunteer utk program besar cm nie..hehehe.. aku nk bg sket r pic wktu MPPB 10/11..
*blink2

~before perasmian sukarelawan MPPB 10/11-jumaat~


~before start gotong-royong- ahad~



~merehatkan diri di KFC Kailan..hahaha-ahad~


~hari pendaftaran-bagi kunci utk C5-isnin~

~before majlis penutup-jumaat~

No comments: