Saturday, May 29, 2010

urghhh!!! it comes again.

kenangan itu.. haha.. apa punya ayat la ni.. kalu dah start cuti, dok rumah je, tak buat apa2 memang la kenangan lalu mengusik jiwa selalu datang bertandang.. aishh.. zaman kanak2 ribena pakai tudung tak betul, muka hitam berkeladak sebab tiap2 petang kena training tak pun sebab naik motor pegi sekolah kena sambar cahaya matahari, asyik kena buli dengan budak2 laki yang tak matang lagi, selalu rasa bosan masuk kelas (ngehngeh), dan etc.. etc..etc..

aku rasa tahun yang aku paling banyak buat jahat mesti la masa Form 5. ye la nama pun Senior kan so kena la buat Otai sikit. haha. walaupun aku ni still tak boleh nak dikategorikan sebagai budak jahat lagi la. member2 aku selalu kata ' Laila tak payah la nak buat jahat, muka hang tak sesuai nak buat jahat, nampak baik sangat ' .. haha.. tapi naluri dalaman aku bergelodak ingin melakukan kejahatan.. aku pun nk buat jahat jugak! sehabis jahat yang aku buat waktu sekolah dulu selain tak buat homework, aku ponteng kelas.. haha.. betoi cam member2 aku kata, aku memang tak boleh nak buat jahat sebab aku pontang kelas pun aku pegi melepak kat Bilik Kaunseling.. diulangi ya BILIK KAUNSELING.. macam tak dak port lain je kan.. tapi kadang2 aku melepak jugak kat tangga depan makmal blok aku tu. yang paling tak tahan kalau cikgu tak da @ tak masuk kelas, secara automatik budak2 dalam kelas aku tu akan lesap secara tiba2 mungkin diculik bunian kot dan berada dalam Bilik Kaunseling.. haaa.. so yang tinggal kat dalam kelas tu boleh la dibilang dengan sebelah tangan je..

apsal la semua orang pakat pegi bilik kaunseling ni?? haa.. sebab kami semua budak2 sains yang ada 2 kelas tu kamcing dengan cikgu2 kaunseling.. cikgu2 kaunseling pun cakap ' daripada dok pi panjat pagaq baik hangpa mai dok kat sini, sekurang2nya cikgu tau angpa dok mana' .. see.... baik kan cikgu aku.. haha.. ni yang aku sayang gila2 kat cikgu2 kaunseling ni terutama Cikgu Noraini Puteh yang sentiasa putih tuh.. haha.. bapak memang sporting gila la dia.. mana ada cikgu discuss dengan anak murid dia pasal cerita Korea?? mana? mana? tak ada punya... Cg. Noni ni je yang boleh discuss pasal citer Korea, siap pinjam2 lagi CD2 Korea dia.. haha. jeles la tuh.. jeles la tuh..

masa Form 5 gak selalu ponteng sesi sembahyang Zohor kat surau sebab tak nak berhimpit2, berpanas2an , dan berbau2an.. erk??? ehh yang ni start dari Form 4. haha.. biasa la kan dah kelas kat blok belakang sekali dan kami budak2 sains ada kelas sampai pukul 2 petang dan petang tu ada kelas tambahan lagi dan nak kena balik rumah lagi nak makan dan nak mandi lagi dan nak datang balik dan.. dan.. banyak la kau punya dan kan.. bagi alasan je tau.. so terpaksa la kan tapi aku pi jugak pe kadang2.. haha.. tambah2 bulan posa lagi la aku rajin pegi..insaf2.. huuuuu~

waktu sekolah dulu kan tiap2 hari sabtu selalu ada kelas tambahan.. terutama kelas Kimia.. Cg. Norafiza ni memang rajin buat kelas tambahan hujung2 minggu ni sampai kadang2 tak mau bagi kami semua balik pun ada.. aishh.. tapi dia selalu bawa makanan jadi kira dimaafkan la ye.. haha.. kalau habis kelas awal, mesti boring kan kalau nak balik rumah - cehh alasan je tuh - disebabkan dah ada lesen waktu tuh dan motor pun ada dan jiwa ni masa tu still kebal dengan jiwa Minah Rempit Sejati so hang out dulu bagi release tensen belajar (Mun cakap aku bawa motor slow sekarang,aishh).. belajar la sangat kan.. asyik main handphone je aku rasa .. aishh~~ pegi Carrefour jalan2 macam nak beli barang rumah, cari Sushi ( promote sushi kat geng2 aku sumpah depa tak lalu makan.. haha) , makan sizzling yang xla sedap sangat kan. masa tu dah tak layan dah Summit ni.. tempat tu utk budak2 yang tak ada lesen, budak2 hingusan, budak2 yang ntahpapentah.. disebabkan diri ni dah ada lesen, so nak bangga la sikit kan so pegi la tempat jauh2 sikit.. masa aku Form 5, Jusco BM n Sunway Carnival mall kat Seberang Jaya mana bukak lagi. so tempat nak melepak agak kureng la sikit. member2 ajak pegi pacific aku tak nak sebab bagi aku agak boring..tapi sejak masuk matrik aku layan gak Pacific.. haha..

selalu kalau malas nak masuk kelas, kawan2 aku selalu pegi melepak kat bilik sakit.. join sekali dengan kawan2 aku yang sakit. konon nak jaga la kan, tapi kalau sorang je yang sakit dan yang nak jaga sampai nak dekat 10 orang tu memang la kan. haha. nampak sangat nak pontengnya. masa Form 5 kelas betul2 depan tangga so sementara nak tunggu cikgu masuk, lepak la dulu kan. dah nampak cikgu naik tangga, still lepak lagi sampai cikgu ajak masuk kelas dan buat2 macam penyambut tetamu la kan. haha. cikgu2 pun dah xtau nak kata apa. hanya mampu tersenyum.



Notis : saja je gatai tangan nak tulis pasal citer lama..=p

No comments: