Tuesday, December 7, 2010

azam tahun baru Hijrah


Assalamualaikum! ada orang tak? mesti la ada kan?kan?kan? ahakz!
apa? gedik? ye aku gedik so what?
wowowowo. nak gaduh pulak.
ok ok ok! di hari yang baik lagi berkat ni tak mahu la gaduh ye.
bukan hari ni je tak boleh gaduh gaduh ni. hari hari lain pun tak boleh ok.
kena peace no war.


hari ni awal muharram, so dah masuk tahun baru untuk umat2 islam semua.
mestilah kena sambut kan. tak kan tahun baru yang kat kalendar je korang nak sambut?
mana adil! kena sama rata ok. dah aku suruh sambut jangan la pulak pegi buat konsert bagai nak rak, terlompat lompat macam beruk ma'nyer *uuuuhh uuuh uuhhh! lama tak guna ayat tu haha*

bersempena dengan hari ni, aku nak berazam bahawasanya saya Noorlaila bt Abdul Latif,
bernombor IC- xxxxxx-xx-xxxx ingin berubah menjadi laaaaaagggggiiii baik. menjadi muslimah yang sejati. berubah ke arah yang lagi baik insyaAllah. Syaitan kat sebelah mesti dah pandang rendah kat aku,kecik besar kecik besar je mata dia kan dan mula merancang sesuatu yang jahat! tak pe tak pe silakan silakan. huh! lepastu aku nak berubah perangai aku. nak lebih komited bila belajar. tak nak dah tangguh tangguh kerja. tak baik tau adik2 sekalian. ehem. nak fokus study, aku punya target kalau boleh nak dapat PhD, paling koman pun Master. InsyaAllah.


lepastu pulak kan aku nak aim buat benda yang lebih berfaedah. tak nak dah buat benda2 bodoh, budus semua tu. aku tak nak mengulangi kesilapan2 yang aku pernah buat dulu kecik atau besar. ye la learn from mistake kan. macam bila Mp3 aku hilang hari tuh sebab aku tak simpan dalam beg, aku letak kat poket baju ja, pastu tuuup! jatuh. cuaikan? tu la salah satu contoh. pastu menangis tak berlagu Mp3 aku sekarang berada ditangan orang lain yang akan menyeksa dia! tskk sadis! ehh melalut la pulak. ok2 kembali ke pangkal ke jalan.



lepastu sekarang aku dah nak start berdoa supaya dapat jodoh yang baik. ehem. ke terlalu awal? hemmmm... tak pe la aku suruh mak aku doakan je la. lagi makbul aku rasa. nak kena cakap dengan mak aku lepas ni. kahkah. aishhh! gatai la pulak aku ni.


ada lagi tak azam??? hemm.. tak ingat la rasa cam banyak. tapi tak pe yang ni je aku nak cakap. yang lain2 semua biarlah rahsiaaaaaa.....
eh korang perasan tak ni entry kedua aku untuk hari ni? perasan ? haha bagus bagus. sila tepuk tangan diri sendiri dan pegi ke dapur masak megi kari letup sebagai reward di atas keprihatinan anda.



tengok, usha, skodeng betul2 apa yang dia tulis kat gambar tu. aku tujukan untuk korang semua. terharu tak? terharu tak? wuwuwuwu. sila menangis ikut irama lagu InsyaAllah Maher Zain ye.


ok tata.

Notis: Salam Maal Hijrah! ^^

2 comments:

tiqa ab said...

i liiikkkkee jodoh yg baik tu!!
xawl sgt pon!!
wish for me too!!
nak jgak jodoh yg baik! nk jgak!!!
hehhehehe..:)

laila latif said...

huhuhu. ye2.
kita doa sama2. insyaAllah dpt pny.
^^