Friday, June 21, 2013

genap setahun berpijak di bumi nyata




Assalamualaikum~~
dari pagi tadi lagi aku dah pelik.
aku tengok je tarikh hari ni kat kanan atas laptop aku ni.
ada apa ea dengan tarikh harini? birthday sapa aku lupa ni?
sampai la balik dari lunch, tetiba baca tweet eida yang ni.



terus aku macam....... ohoh! ini la benda yang aku lupa.
dah setahun dah aku kembali ke tanah tumpah darahku Malaysia selepas merantau kat tempat orang almost 4 months. :') undescribable feeling.
terus sedih. bila ingat balik.
tido sejam je sebab nak catch flight awal pagi, nak gerak ke airport. kawan-kawan datang tolong angkut barang bawak ke teksi. barang yang macam ada dua orang manusia dalam luggage beratnya.
sampai tertido-tido dalam bas nak ke airport. sampai airport, check in luggage.
jumpa kawan-kawan UM yang exchange kat InhaDae. sama-sama nak balik Malaysia.
lepas tu pergi makan kat LotteRia, shrimp burger buat kali terakhir.
rasa excited nak balik, jumpa family membuak-buak but at the same time rasa sedih nak tinggalkan Korea juga sama level.
tempat jatuh lagikan dikenang. ni pulak tempat yang simpan 1001 pengalaman suka duka tangis tawa. first time merantau. perempuan pulak tu. quite a big challenging.

aku ingat lagi dalam airplane, masa nak depart, aku tengok luar tingkap. i cried.
aku tak tau bila aku boleh datang balik Korea. kalau datang pun keadaan dia tak sama macam mana aku pergi. nak makan pun nangis, sebak dalam dada.
sampai Malaysia, saat turun dari airplane, menangis. macam tak sangka, pagi tadi ada kat Korea, sekarang dah kat Malaysia. weng kejap.
bangun pagi esok, rasa semua yang berlaku past 4 months just a dream. really like a dream.
because everything back to normal. 
banyak benda aku rindu, kalau pikir balik memang sedih.
truly saying, that are the best thing I ever had. the most memorable year for me. 2012. i will treasure all those sweet-sour-funny-sad moments there alot.

thanks for those yang bantu aku, held me up when i'm down, created memories together with me. i wont forget all of you. :')

No comments: