Friday, June 18, 2010

hatinya tak tahan~~



kau pernah rasa tak, kau nak gembirakan hati semua orang tapi kau tak mampu..
sebab hati kau pun tak sekuat mana..
kau kena tahan segala keperitan, sebab kau tak mahu orang lain tahu masalah kau..
bila kau senyum, bergelak ketawa, pernah tak kau rasa senyuman dan gelak ketawa kau tu tak dapat puaskan kau???
kau rasa nak sangat menangis, tapi air mata kau tak keluar..
kau rasa nak bagitau orang2 yang rapat dengan kau apa yang kau rasa, apa yang kau alami, tapi kau takut diowg tinggalkan kau lepas tahu pasal tu..
kau nak seseorang yang dapat beri kegembiraan, buat kau lupa semua masalah kau, tapi orang tu tak ada masa kau perlu kan dia...
bila kau cuba untuk melupakan masalah kau, cuba bergelak ketawa dengan dia tapi dia macam tak hendak je layan kau...
kau dapat rasa tak betapa sedihnya hati kau bila dia buat macam tu kat kau...
perlukah dia menambahkan kesedihan yang sedia ada dalam hati kau?
kau cuba jadi kuat supaya orang lain tak pandang rendah akan kau..
tapi pada masa yang sama kau tak boleh bila lihat orang2 yang kau sayang di sekeliling kau sedih, menderita..
kau nak orang2 yang kau sayang gembira walaupun kau berduka...
kau cuba jadi seorang yang tak ada perasaan, tapi jauh kat dalam hati kau, kau tau apa itu cemburu,sakit hati, marah, bengang...
bila kau kena tahan dengan semua perasaan yang menyeksa kau, jiwa kau bergelodak..
kau rasa kau nak je mengamuk, pukul orang, tapi kau tahan je perasaan tu..
sebab kau fikir akan akibat apa yang akan berlaku nanti...
kau rasa kau nak ada orang yang ambil berat pasal kau tapi orang tu tak ada..
dan kau bertekad kau nak lalui semua ni sorang2..
biar semua orang tau kau adalah independent girl..
kau pendam je apa yang kau rasa sebab kau tak nak orang terluka atau terasa dengan apa yang kau fikirkan dan ikut sama merasai kesedihan itu sebab kau takut orang2 itu tak faham isi hati kau..
kadang2 bila kau nak cuba jadi jahat tapi kau tak boleh buat sebab hati kau rasa kasihan terhadap orang yang kau nak buat tu..
kau rasa penat sangat nak menghadapi setiap dugaan yang Allah bagi sebab tak pernah putus2..

sesungguhnya.....

aku rasa semua perasaan di atas..
aku tak kuat lagi bila aku tengok orang yang aku sayang, rupa2nya menderita di dalam..
dia senyap saja, dia sembunyikan perasaan dia sebab dia tak nak anak2 dia tahu kesedihan dia..
bila dia terpaksa menahan perasaan melihat apa yang terjadi..
sebab dia fikir akan anak2 dia..
aku memang tak kuat nak lalui semua ni..
tapi aku terpaksa berlagak aku kuat sebab aku tak nak orang yang aku sayang jadi lagi sedih..
aku tau Allah tak kan bagi ujian yang hamba-Nya tak mampu lakukan...
bila aku fikir betapa dahsyatnya ujian Allah kepada aku, aku mesti ingat ada yang lagi teruk keadaan daripada aku...
aku terpaksa pasrah terhadap perjalanan hidup aku..
memang sudah suratan dan takdir memang hidup aku macam nie..
biar kan pahit ini aku telan asalkan aku tau Allah sentiasa disisi aku..


ya...
i can't do this anymore..
i feel hurt deep inside..
very very much...
anything occurs around me everyday make me feel extremely sad..
i'll choose to die if suicide is not guilty..
i just dont want to live like this..
i cant take it anymore..
God please give me strength to go through this..
im really really cant take it anymore...
it is so exhausted... so so so much...



Notis: so many things happened around me everyday. i'm so exhausted to go through this. it is not about love matter but it included all of the things around me...

No comments: