Friday, June 25, 2010

my new life will begin soon~

lebih kurang seminggu lagi, aku akan naik pangkat jadi mahasiswi. hehe. akhirnya termakbul jugak impian aku nak masuk U ( Akhirnyaaaaaaaaa!!! -nyanyi macam lagu Kak Nita kita ye) dan dapat course yang berkaitan dengan sains-bidang yang aku minat. Alhamdulillah la kan.
ye la weyh aku dah la dapat masuk matrik program 2 tahun, so journey nak masuk U tu lambat sikit la, sama macam budak STPM. tak kisah la kan janji dapat masuk. so bila dah dapat masuk tu wajib la bergumbira, bersuka ria. ada paham??
ok2! aku akhirnya berjaya mendapat tawaran dari Universiti Malaya dalam course Sains Mikrobiologi. big applause! huahuahua. Alhamdulillah. 4th choice aku kot, mau tak bersyukur sangat2 kan.
kalau boleh aku nak jadi Dentist tapi dah tak dapat dentist,microbiologist pun ok what. macam mana aku boleh tiba2 minta course ni??? hah sebab terpengaruh dengan cerita Korea- Cinderella's Stepsister- aku selalu perasan aku ni heroin cerita tu- Gu Eunjo- ahakz! so dalam citer tu dia jadi microbiologist so aku pon saja syok2 mintak dikuatkan lagi dengan suggestion Kak Ngah suruh mintak course tu gak. ok laaaaaaaaaaaaaa...
4hb Julai 2010 aku akan mendaftar kat sana. huhu. actually aku tersangat la takut tapi still boleh cool lagi.=D ye la tempat baru, pastu nak kena cari kawan baru lagi, pastu nak kena dapat roommates baru lagi, pastu nak kena adapt dengan tempat baru lagi, pastu nak kena belajar benda baru lagi, pastu nak kena orientasi lagi sekalik!!!!, pastu nak kena usha mamat2 hencem lagi, pastu... ehh! tercakap lak yang last tu. ahh! sudah2! yang last tu cancel ye, tiba2 tak boleh tekan Backspace lak. lalalalalala~~~
hmmm... lepas ni tak boleh balik rumah selalu dah. dulu dok matrik tak apa la rumah dekat, Abah lak buka kafe kat situ, hari2 makan free, kalau rasa nak keluar, buat selamba badak ja seludup keluar.
pasni kena jadi budak baik, makan pun dah kena catu, kena jimat duit, so hari2 kena makan buah je atau roti. nanti balik raya harap2 la semua orang still kenal aku lagi sebab aku dah semakin kurus.....
hah diam kau Laila!!!! merepek je kau. berangan je lebih, peginya belum lagi. tah2 makin bertambah tembam ada la.
Ye laaaaaa.......



Notis: saya akan menjadi warga UM, doakan keselamatan, kejayaan dan semoga saya bertemu jodoh kat sana ya. Dush!!! diam kau Laila!

No comments: