Tuesday, June 29, 2010

dah dekat, dah dekat!!!

whoah! whoah! whoah! dah dekat dah aku nak pegi daftar U. huhu. nervous meyh. barang banyak tak pack lagi sebab malas nak pikir barang apa lagi yang nak bawa. aishh~~ malas! malas! ye saya seorang yang pemalas. so what! haha

semalam keluar dengan Suriani, pegi cop sijil. hajat asal nak pi cop ja, tapi biasa la kan, sambil menyelam telan air sama, so jalan2 cuci mata la sama. oh aku pegi skolah jumpa la cikgu2 aku kan. jumpa cg kimia aku,Cg. Norafiza, nak tau tak before aku balik, aku salam,peluk dia, then dia advice belajar elok2, wahh! aku rasa cam nak nangis weyh, sedih gilak aku rasa. haha. pastu terjumpa Cg. Abdullah. uishh dia nampak ja muka aku terus cakap, 'laa marka lama ka!' kuat2 ok. aishh~ cikgu ni. haha. hajat di hati nak jumpa cikgu Noni tapi dia tak da lak sebab pegi kem pengakap. warghhh!!! cikgu kesayangan tuh! huhu

Sue suruh teman dia pegi CIMB bank sebab nak bayar yuran dia. serius aku terkejut tengok yuran pengajian dia setahun, bapak mahal doe!!! dia sama course ja dengan aku just yang beza U ja tapi mak aih yuran dia.. aishh.. tak tau la nak cakap. tiba2 aku bersyukur yuran aku murah ja. Alhamdulillah.
citer lawak masa kat sana, UPM dah bagi slip bank untuk bayar yuran. so kat slip tu tulis bumiputra commerce. so tiba2 dah sampai, masuk dalam dan duduk, Sue tanya,
Sue: eh betoi ka dak CIMB bank ni ah?
Aku: ye la kot. cuba tengok logo sama tak?
Sue: tak sama r logo dia.
Aku: ya ka? uishh.. biaq betoi salah kang buat malu ja. tak pa la aku try call abah aku.

so aku call la abah aku. pengetahuan am untuk semua= CIMB bank dan Bumiputra Commerce adalah SAMA. diulangi SAMA ya. jangan jadi macam aku lak. haha. aku lupa kot benda tu dah tukar nama (hah cover2!)

pastu pegi pejabat Daerah adan Tanah sebab Sue nak bagi borang permohonan wang pendahuluan untuk sambung pengajian. ok citer pasal ni, memang serius aku tak tau yang kerajaan Pulau Pinang ada sediakan duit untuk anak2 jati Penang yang nak further study sebanyak RM1000! banyak kot. kalau tak silap aku tu duit zakat kot. tapiiiiiiiii kan, orang2 Melayu ramai yang tak tau, so yang paling banyak mintak adalah budak2 Cina yang dah konpem kaya raya kan. serius aku pegi teman Sue pun terlalu la ramainya budak Cina dan budak Melayu sikiiiiiiiiiit ja. Sue cakap la masa dia mintak borang tu dulu, makcik yang jaga kaunter cam bising la sebab budak2 Melayu tak mintak, budak2 Cina ja ramai mintak. duit tu sepatutnya untuk budak2 Melayu, ye la duit zakat kan. sorry la makcik sebenarnya kami memang TAK TAU LANGSUNG! kalau tau muka aku la yang first mintak. ngehngeh.

then tunggu Efa kat situ sebab dia nak join sekali. dia ajak pegi Jusco sebab nak cari baju. but kitaorg pegi Jusco kejaaaap ja, kalau tunggu order KFC pun tak sempat dapat sebab tak ada baju yang Efa minat. so kitaorg terus pegi kedai Longwan. kedai tu memang murah gilak. haha. so dah alang2 pegi dan jumpa barang yang aku nak, tunggu lagi. haruslah membeli belah. huahua.
aku beli t-shirt 2helai, kasut Crocs cap China ( haha, aku tak kisah janji boleh pakai), beli backpack sebab tiba2 terasa nak pegi kelas nanti nak guna backpack ja dan nampak cam rawks! ahakz!

then pegi beli charger hp SE ku yang ntah bila nak hantar pegi kedai sebab problem dengan mic dia. ah tunggu ada duit la. haha. ayat zaman tok naduk!
lepas tu singgah rumah Kak Long sebab dia suruh datang tengok baju2 kurung kakak dia yang dah tak muat. dulu before masuk matrik pun, kakak dia banyak bagi baju kat aku. lawa2 lak tu. sepp duit sikit weyh. dulu tak pa la boleh beli kain je then mak akan jahit baju kurung untuk aku, tapi dah mak tak berapa sihat, haruslah beli tapiiiii dah sehelai baju dah nak dekat rm100, huh memang susah la kan. dah la nak guna duit banyak. so dah da orang nak bagi, haruslah kita terima dengan hati yang terbuka dan tangan yang menyambut. haha. ok duit untuk baju kurung dah save. bagus2! oh oh oh! Sinchan,saya dah ada banyak baju kurung warna biru. hahaha
lepak2 dulu jap kat rumah Kak Long, then abang balik. sembang2 jap dengan dia sebab nanti dah tak jumpa sebab dia sibuk keja, dannnnnn ayat dia yang sama jugak dia guna waktu aku nak masuk matrik dulu adalah........ ' tu la dulu orang nak buat baju kurung tak mau, nak pakai seluar, tengok kan dah tak dak baju kurung, tu la dulu tomboi sangat' baikkkkkkkkkk abang ku =.=

sekarang ni kan abang aku suka sangat panggil aku tomboi tau tak. aishh~~ tahpapetah. hari tu balik tiba2 panggil 'oit tomboi!' . ye abang ku sangat sopan. huh. antara aku dan Kak Ngah memang beza kot, bukan setakat beza muka, tapi beza sifat pun. Kak Ngah dok rumah pakai kain batik, baju2 dia semua feminin2 punya, kalau marah pun macam tak marah ja,lemah lembut , sensitif sikit jiwa dia. haha. tapi aku pulak, dok rumah pakai shorts, suara kuat, kalau marah memang scary la, baju2 lak semua tshirt @ kemeja, susah la nak tengok aku pakai blouse ke whatsoever, suka panjat2, angkat benda2 berat. so memang kasar habeh la. haha.
sebab tu la abang aku panggil tomboi. tapiiiiiiiiiiiii ada aku kisah??? ahakz!
tak tau dah nak pikir apa. ok la. tata~





Notis: mata saya sakit!

No comments: