Friday, January 14, 2011

penghargaan kepada mereka

seminggu sebelum buka sem baru ni, aku tak online FB pun. then bila login balik FB tiba2 terkejut apa kejadah orang post status letak nombor ni? tak paham aku. meragukan sungguh. apa yang aku dah tertinggal kereta api ni? eh silap kereta api lambat sangat, tukar dengan LRT. apa yang aku dah tertinggal LRT ni? then aku ternampak sorang kawan aku tanya kat kawan dia, apa benda nombor2 tu, pastu baru la aku tau.

kira2 macam secret code antara kau dan kawan kau la. contohnya, kau inbox nombor pilihan kalbu kau dekat mana2 je kawan kau range dari 1-5000, then kawan kau tu akan buat review la pasal kau. apa yang dia rasa,kau ni bagus ke tak,berakhlak mulia ke tak. kawan kau akan post kat status dia. so hanya kau dan kawan kau je yang tau nombor tu. so kalau kawan kau kutuk2 kau ke hutang tak reti nak bayar ke,kau penah rampas balak dia ke apa ke, memang tak ada sapa tau la. cuma golongan yang bijak pandai je akan dapat teka.hukhuk.

pada satu malam yang hening, mata tak mau tutup sebab tak da syaitan yang dok bergantung kat mata aku ni, so aku tak boleh tido la pulak. on FB, tengok ada 2 kawan aku dok buat benda tu. so aku saja la gedik2 inbox kat diorang nombor aku. hehehe. then diorang pon post status pasal aku. ngehngeh. pastu diorang inbox balik nombor diorang. dah boring kan aku layan je la benda ni. macam best ja.




lepas aku post status2 ditujukan khas untuk 2 orang kawan aku tadi, ada lagi permintaan yang lain. pakat ramai pulak inbox. takpe takpe. aku boring so aku layankan je la. pastu aku ada la inboxkan balik nombor kat beberapa kawan aku. just fews because malas la.bagi kat yang betul2 rapat je. ^^

disebabkan aku rajin, so aku dah printscreen dan aku tepek kat korang. lawak sebenarnya bila aku baca2 balik semua ni. aku tahu aku tak perfect mana pun, ada banyak lompong yang kena tutup, tapi alhamdulillah aku dapat kawan yang boleh terima aku seadanya. kawan macam ni la yang aku nak. boleh terima ke'sengal'an aku yang kadang2 melampau2 jie! ahakz!


junior masa kat matrik dulu. aku pernah buat dia nangis dulu tau. jahat tak? haha. ampunkan akak ye Ina! tak sengaja lorh marahkan kamu. ^^


geng jahat waktu PDT dulu. memang perghh! banyak buat benda2 bangang 1 geng kami ni.

budak comel aka mok! junior matrik gak.


my dongsaeng! masa PDT dulu tak berapa cakap sangat. hah waktu PST paling best la. asyik kena je dengan aku budak ni. haha.

junior matrik gak ni. cantik Nana ni tapi dah berpunya. ooppps!

yang ni kawan U aku yang paling gempak! gila weyh, aku akan bergelak ketawa riang bila dengan dia. serius. dia senyum je kat aku, aku dah ketawa mengekek je. memang susah nak gaduh masam2 muka dengan dia.

junior matrik lagi ni! aku kagum gila masa exam weeks, dia boleh tak tido berapa hari eh? tak ingat then pagi terus datang ambil exam.muka tak penat and finally she did it! now she's in UKM taking BioMedic. awesome aite?

junior matrik lagiiii! dapat pakwe jauh dia ni. satu group masa amali Bio. sebabkan dia kecik dan junior,so aku la yang kena handle mikroskop dan lukis2 semua sebab aku tau dia malas. haha. tak la aku yang buli dia tak bagi dia guna mikroskop. jahat kan? tapi aku tau dia lagi suka aku buat macam tu kan?kan?kan? ^^

kawan sejati ala2 cinta mati la dia ni dengan aku. kitaorang sentiasa melengkapi hidup masing2 dan menutup kelemahan masing2 dan menyokong kekuatan masing2. hah apa punya masing2 la weyh!


yang ni pun sama. kawan sejati cum cinta matiku. semua sama. menghadapi keadaan yang sama, rasa yang sama. oh tidak! aku dah skema bila guna bahasa baku ni.

yang ni nak cakap macam mana ek? tak payah la cerita.ok next!hahaha. dia ni kawan yang baik, caring. perghh! memang best kawan dengan dia walaupun first time tengok macam bajet hensem la kan. hukhuk. tapi dia ni aku dah anggap macam abang dah sebab dia TUA! haha. mampus la kalau dia baca blog aku kan. sory yer rajnikanth! kahkahkah.


yang aku tepek2 gambar ni kan bukan nak menunjuk2 aku ni baik, semua orang puji aku. bukan! bukan ! dan bukan! sebab aku selalu anggap aku bukan kawan yang baik, annoying semua la. then tiba2 bila diorang tulis macam tu sapa tak terharu ngek! tak kisah la diorang ikhlas ke tak dengan setiap kata2 diorang ni, tapi aku sebagai kawan yang baik memang tau diorang ni ikhlas. haha.

aku nak ucapkan TERIMA KASIH BANYAK2 SEBAB SUDI JADI KAWAN AKU. I OWE YOU ALL ALOT! ^^

Notis: <3<3<3

No comments: