Tuesday, January 25, 2011

sharing is caring




dah nak cuti! yay! aku kalau tiap kali balik rumah mesti akan dapat news terbaru dari family aku. news apa? haaaa.. yang tu la kita nak tau sekarang. aku ni dibesarkan di kampung. tanah tumpah darah ku kat kampung la. biasala kan selalu kalau kat kampung ni banyak dengar macam2 cerita. ala yang scary2 tu. kampung aku pun tak terkecuali. bila dengar cerita seram2 ni best tapi still takut.

kat kampung aku ada 2 orang yang boleh berubat2 orang ni. perkataan senang bomoh la. dan kebetulan tok sedara aku salah seorang daripadanya. rumah aku pulak sebelah rumah dia, so kalau ada orang datang nak berubat, tambah2 kalau yang kes rasuk perghhh! wa cakap lu, kitaorang yang ada kat dalam rumah ni terus zzzzuppp! jantung bergetar. seram sejuk badan ni ha. takuuuuut! tapi bila dah lama2 kira dah boleh adapt la. tak macho la nak takut2 sangat kan, sikit sudeh.

pelan rumah- courtesy Google. nampak cam duduk dalam hutan kan? hahaha. tapi ada line tepon gak oh!


2 tahun lepas, rumah aku macam ada satu anasir jahat masuk ke dalam rumah, then banyak benda2 pelik berlaku. so kitaorang pergi jumpa seorang ustaz ni, dia tolong la 'pagarkan' rumah. renjis2 air mawar semua. then dia bagi paku yang panjang dia 4 inci tu soh letak kat setiap penjuru la, so bila 'benda' tu nak masuk, paku tu akan tusuk badan dia, dan jatuh la paku tu. tapi kita tak nampak la kan. kita just tau kalau 'benda' tu nak masuk, paku akan jatuh. so tiap kali dengar bunyi paku jatuh memang terus terkedu. sebab bunyi paku jatuh yang ni memang kuat.


ok aku bukan nak cerita expose mistik ke apa, tapi aku just nak share something yang pak ustaz tu suruh kitaorang amalkan setiap masa, especially nak keluar rumah, kalau rasa something yang tak best di benak hati atau apa2 je la sila baca ayat ini.


ayat ke 9 Surah Yassin. maksud dia pandai2 cari sendiri ye. ^^


Alhamdulillah setiap kali kalau aku nak keluar aku akan baca ayat ini, even nak ke kelas pun, tak ada apa2 yang buruk berlaku even keluar waktu lewat malam pun *kalau kat U la keluar malam kalau kat rumah tak dapat nya aih* tak salah kalau kita ikhtiarkan, mintak daripada Allah SWT untuk selamatkan perjalanan kita masa kat luar. yang ni kira addition kepada doa keluar rumah la. =) InsyaAllah selamat.



Notis: =)

No comments: