Sunday, October 2, 2011

perform untuk FESKUM 11

sekarang ni update blog macam biskut Kapten Munch je. kejap update kejap tak. biasa la sekarang busy. kalau online pun tak sempat nak buat entry baru. *auta je tu,FB,Twitter boleh pulak hang layan lama2* ihik.
sebenarnya ada la few updates nak buat tapi tu la tengah tunggu gambar dari orang. ye la diorang kan guna kamera mahal. sebab tu lambat upload. *mata ke atas,tangan ke bahu*

aku nak cerita pasal hal semalam. kumpulan gamelan kolej aku dapat jemputan untuk perform masa perasmian FESKUM (Festival Konvokesyen UM) kat Audi KPS. Raja Dr Nazrin Shah datang rasmi. hah main2 kau. kitaorang main depan raja okai. hmm. tak la depan sangat. kitaorang dok tepi je. tapi still boleh bangga la. *astagfirullahalazim* rehearsal berapa puluh kali buat. kejap orang ni nak tengok,kejap TNC nak tengok,kejap wakil raja nak tengok. tapi nasib baik la aku tak kena main. just jadi penanda je. ala yang bagi que tu. haa. aku bagi que la kat teammates aku bila dorang kena start main. sebab agak susah kalau tak ada penanda. tengah fokus main,nak tengok notes lagi,nak ketuk besi2 tu lagi,nak tengok depan lagi. hoih! terus blank kepala otak. sempat la aku buat cun kat situ. kahkah.


 kitaorang terpaksa pakai baju biru blink2 ni sebab ada syarat tak boleh pakai warna gold,kuning,ungu dan hitam. tu warna Diraja. hah ambik kau! menghelip kitaorang waktu tu. oh yang tu semua senior2 aku. dorang request nak perform for the last time before nak retire. so yang junior,aku dan Bambang je la.




yang ni lepas habis event. tangkap gambar atas stage dengan budak2 tadika yang perform. sangat comel ok. even dorang punya steps tarian ada silap still nampak comel. cuba tengok kalau kita yang dah besar ni buat mistakes,mesti kena halau turun stage on the spot jugak. kijam! eh nampak badan aku macam bulat kan? haha. salah baju yang besar gedabak. ye la baju pinjam kan. mana nak ada saiz badan sendiri. 

 
hah yang kat belakang tu, alat gamelan yang aku main. bonang mak namanya. kira dalam ni aku jadi lead la. kadang2 gendang yang lead. ikut la mana dulu. =D penat aku mekap tapi tak nampak apa pun. T.T


kalau nak tau ni la experience yang paling best sekali. dapat perform depan raja, perform untuk event U yang besar, untuk graduan semua. walaupun kitaorang perform untuk perasmian je tapi still best ok. ingat senang nak dapat peluang ni. sekali seumur hidup ok. dah la raja hensem. nak jadi warga Perak boleh? nak tukar no IC 08. ihik. dah mengada2 je hang Laila. and yang best nya. semua orang puji kitaorang main bagus. Alhamdulillah. NC siap tunjuk thumbs up dan kata bagus kat kitaorang.haha. tapi Bambang lagi untung sebab NC tegur dia. siap tanya makanan sedap ke tak. hmmm.  untung laaaa NC tegur. kahkahkah.

No comments: