Thursday, July 1, 2010

gatal tangan kanan~~

orang kata kalau gatal tangan kanan nak dapat duit kan?
haha. aku few days later asyik gatal tangan kanan ja. rupa2nya nak dapat duit.
bukan sikit banyak ooo.. lagi banyak dari duit elaun kat matrik dulu. ngehngeh~
Alhamdulillah aku dapat duit WPP ( wang pendahuluan ptptn). so dapat la ringankan sikit beban Abah aku kan.
nama ja wang pemdahuluan tapi kena bayar balik. tak per laaaaaaaaaa. for my study's sake, aku relakan saja. cewaaahh!!
petang tadi pegi cashkan check kat CIMB bank dengan Abah. actually aku nak pegi sendiri, biasalah aku kan independent woman, eh2 tak2, independent girl. muda lagi beb tak masuk lagi 20 ye.
tapi nak buat macam mana, disebabkan duit yang dapat tu bukan seringgit dua tapi RM1500.
ok jatuh rahang anda sekarang! ni menandakan aku menjadi orang kaya baru aka OKB hanya untuk beberapa minit kerana selepas itu saya telah mengurangkan duit itu dengan berbelanja.
ok dah! SHUT UP!
then nak bank in kan duit tu dalam akaun Bank Islam sebab aku tak ada akaun CIMB bank, jadi haruslah pegi ke Bank Islam. malangnya terlalu ramai orang kat CDM tu so terpaksa batalkan niat nak bank in kat Bank Islam dan terus menuju ke BSN kesayanganku.
kenapa kesayangan??? sebab ni 1st bank aku. memang aku selalu dok masuk la bank ni, kira dah cekap la kat mana nak ambil nombor,kerusi dia kat mana,mesin ATM dia kat mana, pegawai dia muka macam mana,,,,,,, eh dah la!
lepas tu pegi Penanti beli barang sikit kat Jimat Minimarks. ok nama ja minimarket tu Jimat tapi mostly barang dia mahaaaaaaaaaaaal gilak! lebih baik pegi Econsave lagi jimat. tapi nak buat macam mana sebab aku bukan drivernya, jadi ikutkan saja. see? tak perasan ka aku ni sebenarnya anak yang baik? semua ikuuuuuuuuuuut je. huahuahua. ok aku dah nyampah dengan statement aku tadi. haha. cut it out! cut it out!
then pegi Maybank sebab nak bank in kan duit. aku beli satu jenama syampu ni- Aqura Syampu Tudung- aku tengok syampu ni kat dalam majalah Mingguan Wanita Kak Ngah beli. tiba2 aku nak try sebab aku mengalami rambut gugur yang teruk! sampai hari2 aku kata kat mak aku, ' rambut Kak Lang dah nipis...' sambil buat muka sedih2. huhu.
syampu ni khas untuk wanita @ perempuan @ gadis yang bertudung untuk mengekalkan kecantikan rambut anda even bertudung.
ye la, kan kita pakai tudung sepanjang hari, dengan cuaca panas sekarang, so kulit kepala akan mula berpeluh dan akan menyebabkan kegatalan kulit kepala. so syampu Aqura la penyelesaiannya!
ok kenapa tiba2 aku cerita pasal syampu Aqura ni? aishh.. ok before aku cuba syampu ni, i wont say anything, kalau betul2 berkesan, akan aku bising2 dan hingaq2 dan kecoh2 kat sini. siap buat special entry lagi ok.
haha. tunggu ja.
oh oh oh! tiba2 lapar pulak sebab tak makan tengah hari tadi sebab tension perut sakit sebab makan itik masak merah yang aku masak sebab aku gatal nak makan dah tau diri tu tak boleh makan itik tapi gatal jugak nak makan... fuhh! panjang gilak ayat aku.
jadi singgah pasar wanita jap kat Pokok Sena, beli bihun sup yummy2 , tepung talam dan cucur udang campur. marvellous!
oh hari ni hujan sepanjang hari bersama angin yang meniup kencang membuatkan aku terpaksa memakai baju fasilitator KMPP yang aku dapat yang berwarna merah yang besar gedabak yang boleh pakai baju ja tanpa seluar sebab labuh sangat2 kerana ingin memanaskan badan aku.




Notis: nak tengok Gihun oppa! nak tengok Gihun oppa! luv Cinderella's Stepsister~~

2 comments:

cikdot said...

weyh makcik! aku x cashkan lg dwet tu n aku pon x apply lg tok ptptn tu taw x.. so bole lg ke aku gne dwet tu? huhuhu.

wahhh da jd salegirl da ke? dok pomote shampoo lak. hahah.

laila latif said...

diowg dah bukak utk 2nd phase pny. ko ley apply ptptn dh cz ramai complaint xsempat isi line prob.
ko nak guna boley tp nnt kena byr bunga rm150 ms kena byr balik.

hahaha.. xda mknanya aku nak jd salegirl. haha