Friday, September 17, 2010

aiyark! kenyang gilak~

cuti raya dua minggu ni memang memakbulkan impian aku nak me'naik'kan berat badan. dah la puasa kali ni berat badan turun 1 kg je. sekali naik mak aih 4 kg!!!! memang melampau nokk! tak pa nanti balik U kena diet nih. mana boleh tengok kawan2 aku badan makin kurus, aku je yang makin naik. tak boleh! tak boleh!


raya ke3 - aku + kawan2 sekolah menengah campur laki dan pompuan pegi beraya ke rumah cikgu2. memang tiap2 tahun dah macam acara wajib masuk dalam kalendar dah kalau raya ke3 mesti kena pegi rumah cikgu. dari Form 5 dah start buat acara ni sebab masing2 dah ada lesen so apalagi memang merempit gilak la kan. konvoi naik motor memang best dari konvoi naik kereta. tapi tahun ni macam kureng sikit kemeriahan sebab ramai yang tak pegi. kalau tahun2 lepas memang ramai sangat sampai rumah cikgu pun jadi sempit tapi tahun ni sikit je. pompuan pun 6 orang je yang pegi. laki lak aku tak kira berapa orang yang pegi. yang lain2 banyak balik kampung. tapiiiii best tetap best. bukan senang nak jumpa muka kawan2 aku ni secara live. asyik tengok kat FB je. borink siot!

rumah cg yuhanis

rumah cg noni

depan rumah cg norafiza - posing dulu before masuk sebab rumah cg dah penuh dengan orang

cikgu norafiza

rumah abg syah! (cg syahrul izat)

rumah cg noni

budak2 laki yg konvoi dengan motor

amboi sufi mentang2 la dah tak da sapa boleh marah dia dah sekarang. sakan noo!

3 stooges - tolong la daniel jangan tangkap pic cam tu!

raya ke 6 hari tu, aku join kawan2 aku masa sekolah menengah konvoi raya. kiranya girls' day out la. memang best sangat2 sebab dapat makan makanan yang sedap2 sampai nak pecah perut aku weyh! perut masa bulan puasa dah berlainan sungguh dengan perut masa raya. tsk! risau jugak bila pikir tapi bila pikir2 banyak kali bukan selalu dapat makan shedap2 ditambah pula dengan setahun sekali baru boleh buat marathon makan dari rumah ke rumah so aku pasrah je la. best sangat2 dapat jumpa kawan2 lama. yang paling best ada yang dulu tak pernah langsung nak kapel2, sekarang ni dah kapel, siap dah rancang nak bertunang lagi. yang dah bertunang pun dah ada. dna yang paling shocked! ialah ada junior aku dah kahwin! tergugat kedudukan aku sebagai orang yang sikit tua dari dia ni. haha. dah jodoh dia kan nak buat macam mana. balik rumah dengan perut yang kenyang sampai rasa nak keluar balik memang setahun sekali je aku alami. tak pa aku redha je. huhu.
rumah efa

rumah farah

dengan Mun depan rumah dia

dengan Huda - dia ni bakal menjadi tunangan orang insyaAllah tahun depan. nanti dah tak boleh join konvoi la. hukhuk.

rumah Nadia

depan rumah Sue

raya ke8 - tak pegi mana2 pun. aku just buat closed house untuk kawan2 rapat aku masa sekolah menengah. diorang hairan kenapa aku tutup pintu rumah padahal open house, so aku kata, 'aku panggil hangpa2 ja, bukan nak panggil ramai2. malas!' haha. boleh pulak kan. tak la aku saja nak spend masa dengan kawan2 aku yang 4 orang ni. sebab selalu tak sempat nak sembang dari hati ke hati masa konvoi. ye la sibuk nak bergerak dari satu tempat ke satu tempat + ramai pulak kawan2 yang lain, so macam tak ada privacy antara kami 4 orang. cewaah! so aku masak la laksa Penang untuk diorang. first time masak nih! mak aku nak tolong2 pun aku halau suruh dok jauh2. haha. anak derhaka betol. ampun mak! =D then Kak Ngah buat chocolate moist cake dan puding caramel. nyum2! oh aku nak berterima kasih kat Abah dan kawan2 aku yang puji laksa aku sedap. hihi. Abah aku siap kata, ' pandai gak anak dara aku ni masak, sedap!' heh tengok tangan la. bukan senang aku nak tunjuk skill ni. memang dah boleh kahwin sangat2 dah ni. makcik2! tolong la pinang saya untuk anak makcik ye! hahaha. ooppss! memang betul la sembang dari hati ke hati, Mun dan Saadiah datang dari pukul 3, pastu Huda datang nak dekat pukul 5, then Awalia datang dengan pakwe dia dalam kul 5ish, dan diorang balik pukul 7. Awalia je balik awal sikit. yang lagi 3 orang tu memang balik lambat la. bukan senang nak jumpa. sembang punya sembang sampai tahun depan pun tak habis. haha.

Mun + Huda

Mun + Saadiah

bahan2 untuk laksa penang je aku sempat tangkap.


Notis: saya sangat berpuas hati dapat makan banyak3! biar badan naik nanti saya diet balik ok.

No comments: