Friday, September 17, 2010

oh dah cukup setahun ek?

entry ni sepatutnya di post pada 6 Syawal yang lepas tapi disebabkan aku begitu khusyuk berkonvoi dengan kawan2 sekolah aku sampai aku terlupa. ye la dah la makan sampai nak pecah perut, balik rumah dah konpem2 letih terus terlupa. dan disebabkan itulah entry ni kena post bukan pada 6 Syawal. huhu.

ok back to the story. sebenarnya ada something terrify happened to me and my family pada 6 Syawal tahun lepas. even dah setahun kalau mengikut kalendar Islam, tapi memang bawa banyak memori yang aku susah nak lupa la. nyawa aku + family aku hampir2 melayang sebab accident. Syukur Alhamdulillah aku + Kak Ngah + Mak + Adik aku tak ada apa2. just mak aku kena tahan kat wad sebab darah tinggi dia naik maybe terkejut due to accident.

oh aku accident masa kat kampung. masa tu memang dah keluar dari rumah mak njang nak ke rumah tok aku. rumah mak njang aku sebelah rumah tok aku je, tapi sebab kitaorang dah nak balik rumah so Kak Ngah kata kita jumpa tok lepas tu terus balik. sebab tu la pegi naik kereta even sebelah rumah je. tsk! tapi benda dah nak jadi kan. memang kitaorang accident betul2 depan rumah tok aku. dan luckily mak2 sedara aku + sepupu2 aku still kat hadapan rumah mak njang aku menghantar kitaorang balik la kiranya dan diorang nampak apa yang berlaku. kata orang saksi kejadian la. dan syukur juga kak2 sepupu aku yang keja polis + tentera jugak ada. so diorang yang tolong dan settle dan pantas menyelamatkan kitaorang yang stuck dalam kereta. memang aku bersyukur sangat2 nothing bad happen even orang2 yang tengok kereta kitaorang ingat orang2 yang kat dalam kereta tu that is kami dah tak selamat. sebab nampak teruk sangat. dan aku bersyukur sangat2 sebab berlaku depan rumah tok aku + sedara2 aku still ada dan boleh tolong. aku hanya dengar sedara2 aku menjerit je sebab masa tu aku dah tak sedar apa2 dah dalam kereta.

tapi Allah Maha Besar. even ada orang cuba nak buat something kat kami, tapi sebab kami ni dikira orang yang teraniaya, Allah lindungkan kami sekeluarga. Alhamdulillah. kalau tak berlaku benda ni mungkin kebenaran tak akan terbongkar. memang setiap perkara yang berlaku even baik atau buruk memang ada hikmah disebaliknya. cuma kita sedar atau tak je.

mungkin orang kata buat apa nak ingat benda buruk yang dah berlaku kat kita. tapi benda ni kadang2 terlintas kat kepala otak dan buat aku terpikir balik. memang tiap kali tengok gambar ni aku akan sedih sebab aku kehilangan Cik Kenari aku + mak aku pun tak berapa sihat + ni 1st time aku alami benda ni. memang sangat2 shocked! nyawa aku sekeluarga hampir melayang disebabkan benda ni. dan dalam sejarah family aku ni adalah kali pertama. tapi havocnya waktu kejadian kejap je. pastu semua bersembang2 like nothing happen till Pak Su bawa kitaorang pegi buat check up kat Hospital Kuala Nerang, Kedah. takut ada kecederaan dalaman. tapi syukur Alhamdulillah tak ada. dan sekarang aku kembali merempit sebab Cik Kenari aku dah tak ada. dah selamat dikebumikan, tak dapat diselamatkan lagi. hmm. dugaan kan. tak apa yang penting kami semua selamat, dah bersyukur dah.





popular la Cik Kenari masa tu sebab ramai nak ambil gambar dia. huhu



Notis : kenangan raya yang paling susah nak lupa kott! tahun ni tak balik raya kampung sebab still trauma!! sorry tok!

No comments: