Thursday, July 22, 2010

senarai kesyukuran dan mengapa semua orang wajib wujudkannya

dalam hidup kena selalu bersyukur. sebab tu tandanya kita ingat kat Pencipta kita, Allah SWT.
jadi kat bawah ni adalah senarai kesyukuran aku sepanjang aku hidup nak dekat 20 tahun ni. =)

1. Saya bersyukur saya still hidup sampai sekarang.
2. Saya bersyukur saya dikurniakan dengan tubuh badan yang sihat, sempurna dan cergas.
3. Saya bersyukur saya ada 2 mata walaupun mata saya besar sebelah (oops tercakap pulak!)
4. Saya bersyukur saya ada hidung so saya boleh bernafas walaupun hidung saya agak besar (haha lantak orang nak cakap apa)
5. Saya bersyukur saya ada kening yang tebal, boleh menghalang air hujan dari kena mata saya (erk? biar la..)
6. Saya bersyukur saya ada ramai kawan dan makin bertambah seiring dengan bertambahnya hari. (sayang korang sangat2! <3)
7. Saya bersyukur saya hidup sampai hari ni.
8. Saya bersyukur saya dulu sekolah kat SMK Guar Perahu.
9. Saya bersyukur cikgu2 saya semua baik dan sporting. (like this!)
10. Saya bersyukur saya berjaya dalam pelajaran.
11. Saya bersyukur saya boleh bawa motor dan kereta. (tapi bukan untuk berlumba ya!)
12. Saya bersyukur saya seorang yang tak gemuk dan tak kurus sangat ( Ce'ah ang kurus kering tau! kata kat aku gemuk banyak2 kali jadi isi aku akan pi kat ang sikit. haha)
13. Saya bersyukur saya masuk Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. (walaupun dapat PDT)
14. Saya bersyukur saya dapat ramai kawan yang best2 bangat dan sekepala dengan saya. (tepuk guchi2 sikit!!!)
15. Saya bersyukur saya accident tahun lepas.
16. Saya bersyukur saya ada keluarga yang lengkap walaupun kadang2 saya rasa nak lari dari rumah ja (haha, biasa lah anak muda berdarah panas)
17. Saya bersyukur saya sentiasa ingat Allah walau kat mana saya ada.
18. Saya bersyukur Allah kurniakan akal kat saya untuk berfikir
19. Saya bersyukur saya ada rumah walaupun rumah saya bukan banglo besau asalkan boleh berteduh hujan panas.
20. Saya bersyukur saya pegi ke Langkawi sorang diri masa Form 4
21. Saya bersyukur saya dapat masuk UM
22. Saya bersyukur saya dapat stay Kolej Ke8-Kinabalu ( terpaksa je tu)
23. Saya bersyukur semasa saya menaip ni kolej saya tak ada air dah 3 hari.
24. Saya bersyukur dengar kata kolej saya bakal tiada bekalan elektrik weekend ni.
25. Saya bersyukur orang yang saya suka propose saya. =)
26. Saya bersyukur saya dapat menahan telinga dan hati saya mendengar kata2 orang yang berlagak tanpa mengutuk dalam hati.
27. Saya bersyukur makcik DM masak untuk saya tiap2 hari 3 kali sehari walaupun kadang2 tak sedap. (hahahaha)
28. Saya bersyukur saya masih tak boleh nak mengempiskan pipi saya yang lemak melimpah ruah bak kata Sinchan.
29. Saya bersyukur saya masih ada hati dan perasaan bila ada orang melakukan kejahatan macam buang bayi, bunuh2, rogol.
30. Saya bersyukur saya masih single sampai sekarang.
31. Saya bersyukur saya dapat course Bsc Microbiology
32. Saya bersyukur saya minat gilak2 sama kumpulan DBSK.
33. Saya bersyukur saya telah khatam Al-Quran.
34. Saya bersyukur dengan sempurnanya tubuh badan saya, saya boleh beribadat kepada Allah SWT
35. Saya bersyukur saya telah insaf dan sedar dan rasa bersalah atas semua kesalahan yang saya dah buat.
36. Saya bersyukur saya dah jadi seorang penyabar sekarang.
37. Saya bersyukur saya mempunyai impian yang tinggi untuk berjaya.
38. Saya bersyukur saya seorang yang rendah ( so boleh buli orang yang tinggi, hehe)
39. Saya bersyukur saya boleh makan banyak2 dan semua makanan.
40. Saya bersyukur kawan2 saya suka buat saya ketawa berdekah2
41. Saya bersyukur saya ada perasaan nak beli handphone baru- LG Cookie KM555
42. Saya bersyukur saya ada handphone jenama Sony Ericsson yang dah nak lingkup walaupun baru beli tak sampai setahun.
43. Saya bersyukur tangan saya lagi panjang dari tangan kakak saya so senang dia buli saya soh ambilkan barang untuk dia. huh!
44. Saya bersyukur muka saya macam anak2 Mami Penang sikit so saya tak boleh nak menipu saya dari negeri lain. ( urghh!!! tak suka!)
45. Saya bersyukur saya dilahirkan dan dibesarkan di Pulau Pinang yang tak ada masalah air sangat bukan macam sekarang. haha
46. Saya bersyukur saya handal bermain bola baling di posisi defend walaupun sekarang dah agak semput.
47. Saya bersyukur saya boleh menyanyi sorang2 bila tension
48. Saya bersyukur ada orang kata "laila muka ketat', 'laila tak cun', 'laila busuk', dll. (tak pa laila sabar je, huhu)
49. Saya bersyukur saya punya tangan yang agak kuat untuk menampar, me'smackdown' orang.
50. Saya bersyukur Allah berikan kekuatan kepada saya untuk menghadapi cabaran kat dunia ni.
51. Saya bersyukur saya dilahirkan di kampung.
52. Saya bersyukur saya berada dalam keluarga yang amat mementingkan anak2 pompuannya pandai memasak, mengemas rumah, melipat baju,basuh baju, dll sedangkan anak2 laki duduk bergoyang kaki sambil menonton tv.
53. Saya bersyukur saya seorang yang agak kasar. bak kata Aiman,"hang ni nampak ja lembut tapi ganas!"
54. Saya bersyukur saya boleh hidup bahagia walaupun hidup saya tak la mewah kaya raya
55. Saya bersyukur kereta Kenari saya accident dan tak boleh digunakan lagi. T.T
56. Saya bersyukur kakak saya seorang yang tak kedekut dan selalu belikan barang2 untuk saya walaupun saya agak berkira dengan dia.( ah mengaku gak kau berkira dengan Kak Ngah ek! haha)
57. Saya bersyukur saya dapat kakak ipar yang sporting, boleh sekepala dengan saya!
58. Saya bersyukur abang saya seorang yang sangat annoying. =.=
59. Saya bersyukur adik saya sorang yang sangat ketegaq! tapi boleh diharap kalau suruh buat kerja tu pun setelah berkali2 di minta. =.='
60. Saya bersyukur mak saya seorang yang pandai memasak sehingga menyebabkan anak2 dia 'sihat2' belaka.
61. Saya bersyukur abah saya seorang yang tak lokek duit dan selalu tunaikan permintaan anak2 dia dengan bersyarat kecuali adik saya. huh!
62. Saya bersyukur saya ada anak saudara pompuan yang sangat comel, pemalu, suka arah2 orang, kuat merajuk, panas baran bila kemahuan tidak dituruti.
63. Saya bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan, berikan kepada saya walaupun kadang2 agak susah nak terima tapi saya terima je semua dengan senyuman. =)
64. saya bersyukur saya single sekarang daripada dapat laki yang hampeh. wekk!




Notis: saya nak tag kawan2 saya iaitu Tiqa dan Dot dan Mimi terutamanya dan followers saya supaya buat benda ni. WAJIB!

2 comments:

cikdot said...

hahah. perhhhh. byk gile bnde. aku suke aku suke.
nti aku buat gak ehh. kne take time jugak nih. byk nk kene listkan yang oi. ;)

laila latif said...

xpa tulis yg mana ingat dulu then save as draft. so kalu tb2 nak tmbh topup je. hahaha