Wednesday, October 6, 2010

kalau kau susah, ada yang lagi susah.

hari ini, aku dan Amni saja la pegi usha2 lauk kat kafe dalam bangunan KPS tu.
ada lontong! hehehe. so ingat nak pegi after habeh kelas pukul 1.
then decide pegi awal sebab habeh kelas boleh terus balik tido je. =.='
aku dah bungkus lontong tu, masa nak pegi bayar, pakcik cashier tu tanya aku busy ke tak.
aku jawab je la tak sebab memang tak busy pun.
so pakcik tu minta tolong aku ambilkan lauk untuk 2 orang abang ni. diorang OKU.
sorang buta, sorang lagi duk atas kerusi roda.
aku no hal punya bukan pakcik tu soh aku cat bangunan ke apa kan.
letak nasi dalam pinggan, tanya diorang nak lauk apa.
tapi aku tabik kat abang yang buta tu (kasar tak aku cakap buta?sory..).
dia tolak kerusi roda abang yang lagi sorang tanpa perlu abang tu bagi signal ke kiri or kanan.
rilek je dia tolak.
then Amni pun datang tolong sekali.
masa aku nak bayar makanan aku tu, abang tu kata tak payah biar dia bayarkan.
dia nak buat kenduri.
aku tak nak mula2, sebab segan kan, aku bukan tolong dia teruk2 sangat pun.
letak lauk je. tapi dah dia berkeras gak nak bayar, so aku ok je la.
then pakcik cashier tu kata, hari tu diorang pegang pinggan habeh nasi semua tumpah, tinggal pinggan je.
sedih aku dengar. sebab abang yang duk kat kerusi roda tu tangan dia agak pendek sikit.
lepas aku letak pinggan diorang kat meja, aku mintak diri nak pegi dulu.
then Amni kata diorang yang macam tu boleh survive kat sini.
tak kan kita yng sihat walafiat ni tak boleh survive kan?
buat malu ja. nak tuntut ilmu memang la kena susah sikit.
ganjarannya di kemudian hari. faham tak?




Notis: apa motif aku tulis entry ni? nak cakap aku buat baik ke hari ni? haha. mana ada. aku nak cakap hidup kita ni kena sentiasa berusaha. kalau ada rintangan, halangan, dugaan dan apa2 pun -an2 di belakang, insyaAllah kita boleh punya lalui. don't worry bebeh! =)

2 comments:

cikdot said...

sedih kannn. tp sket byk bg motivation kt aku. aku ni yg dok kt kolej OKU byk hari tgk dorang mkn hidup kt um nih.
so dorang yg tak berapa daya nak survive pon bole survive kann.
kte ni apetah lg. :)

laila latif said...

tau xpa. tb2 rs semangat tu brtmbh kuat!
ya kita boleh Dot!
haha