Friday, October 15, 2010

usahawan yang berjaya la sangat



masuk UM ni. kena ambil kursus wajib universiti.
Asas Pembudayaan Keusahawanan @ APK.
kira diorang ajar macam mana nak jadi usahawan muda yang berjaya la kunun2 kan.
kursus ni la kalau aku masuk kelas dia selalu dengar lagu. hehe
boring siot.
tapi yang paling penat bila kena buka gerai la kan.
dua hari pulak tu. ok la lagi.
lepas tu dapat pulak kat Bangunan Peperiksaan.
memang tak strategik sangat la. ye la sapa nak pegi sangat BP tu.
tapi jualan not so bad. huhu. walaupun kena invest RM50.
group2 lain invest sikit je, tapi nak buat macam mana kan, redha je la hah.

dua2 hari aku kena berkampung je kat situ.
nama je buat jadual. alih2 aku gak yang kena stay dari pagi sampai petang.
pa cerita weyh? penat la aku doe.
tak fair langsung.
dah la kena jadi promoter bawah panas terik2.
memang aku dan Mira selalu curi tulang la.
matik la kan , peduli hapa aku. huhu.

yang penting last day before tutup gerai boleh makan aiskrim.
eh lupa pulak nak cakap, gerai aku jual aiskrim. huhuhu.
my fav tuh! shedap2~ hingga menjilat kuku la cerita dia.


malam before hari APK. aku menyibuk2 je kat gerai budak2 batu. =D


matik la kan ada gak stalker ni hah candid2 aku pulokk.!

rajin kan aku? tolong gerai orang lain padahal gerai sendiri buat bodo je. haha.

obsidian palace of batu

bajet nak tangkap pic seksi la kan tapi nampak cam mata orang mengantuk je. =D

nak tau pic ni awek si Hafiz ni yg tangkap. takuut aku kang jadi World War 3 lak. diorang tu junior matrik aku so tak ada hal punya.



erica yang sopan santun lemah lembut

agak2 boleh dapat award promoter of the year tak? all blue! my fav one. i like!


first day

credit to izzah. penat promote harus la posing2 ye adik2.


promoter of the first day. cun2 tak?

dengan Mira. gedix2 santai jap.


Notis : gila bapak punya penat. best jugak sebab dapat makan. tapi tak best sebab duit dah tinggal sikit! hukhuk.

2 comments:

Tr!Pl3 Ay said...

korg jual aiskrim???wah!!!
ak pn ad amek sbjek u keusahawanan gak..ak meniaga selendang,brooch cartoon...
dpt untung!:D

laila latif said...

bagus la!
kitaorg pun dpt untung gak .
wpon tmpt xstrategik mcm tmpt dot pnya. tp alhamdulillah ok la. huhu